Furcsa dolgok zajlanak a nemrégiben megalakult Magyar Bormarketing Kht. körül. A szervezet megállapodást szeretett volna kötni a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériummal (FVM) arról, hogy a közhasznú társág miként juthat a működéséhez és a feladatai ellátásához szükséges összeghez. Gráf József agrárminiszter kedden, a köztévé Az Este című műsorában kijelentette: aláírta a megállapodást. Tegnap délelőtt azonban a Bormarketing Kht. képviselői közül még senki sem látta az aláírt példányt, és azt kérésükre sem tudta bemutatni a minisztérium.
Érdeklődésünkre Sirman Ferenc, az FVM kabinetfőnöke megerősítette, hogy a miniszter aláírta a megállapodást, amely már útban van a kht.-hoz, amellyel később ünnepélyesebb keretek között is ellenjegyzik a dokumentumot. A tartalmi elemekről a kabinetfőnök elmondta: azok a közhasznú társaság kéréseit tartalmazzák, így a borászok által befizetett összeg az Agrármarketing Centrumhoz folyik be, ahonnét három banki napon belül átutalják azt a Bormarketing Kht. számlájára. A literenkénti nyolcforintos befizetéseket pedig nem előre, hanem félévenként, a jövedéki készletelszámolás során kell befizetniük a borászoknak. Az exportált borokat pedig jövő évtől literenként kétforintos befizetés terheli, amelynek értéke – évente két forinttal növekedve – négy év alatt szintén nyolc forintra emelkedik.
A megállapodás zökkenőmentes működtetéséhez azonban tudomásunk szerint módosítani kell egy tavaly decemberben elfogadott és február 15-én életbe lépő törvényt is, mert abban még az áll, hogy a nyolcforintos befizetéseket nem félévenként, hanem minden egyes, az Országos Borminősítő Intézet által végzett borvizsgálat alkalmával kell megfizetniük a borászoknak.

Párkányi fürdő: Eredményre jutott a szlovák közegészségügyi hivatal az agyevő amőba által fertőzött fiú ügye kapcsán