Jelentős szervezeti átalakulások zajlanak az MK Kht.-nál az országos közúthálózat fenntartási, felújítási és üzemeltetési feladatai azonban nem változnak az új szervezeti struktúrában működő társaságnál. Az átalakítás lényege, hogy a fővárosi központból egységes elvek szerint irányítják a jövőben a megyékben működő területi igazgatóságok munkáját – nyilatkozta lapunknak László Sándor, az MK Kht. új vezérigazgatója.
A vezérigazgató szerint a hatékony működés érdekében a korszerű menedzsment szemléletnek kell érvényesülnie az MK Kht.-nél. A vállalatnál értékesítési, kommunikációs, szervezetfejlesztési és humánpolitikai igazgató kezdte meg tevékenységét. Az értékesítési vezető megbízatásának indoklásaként László Sándor elmondta, hogy a közútkezelőknél a kapacitáskihasználást erősíteni kell a munkaerő és a munkaeszközök jobb kihasználása érdekében. A vezérigazgató utalt rá, hogy az új vezető feladata lesz egyebek között a területi igazgatóságok és az üzemmérnökségek szabad kapacitásainak feltárása és vállalkozási tevékenységének erősítése.
A szervezetfejlesztési igazgató legfontosabb feladata lesz az átalakulás hatékony lebonyolítása, továbbá egy országos szervezet esetében szükség van stratégiai kommunikációs szakember munkájára a belső és külső kommunikáció irányítása érdekében – tette hozzá László Sándor. A megyei kht.-kat felváltó területi igazgatóságok vezetői számára változás az új szervezeti struktúrában, hogy korlátozott kötelezettségvállalásra jogosultak. A beszerzések egységesítését költségtakarékossági célokkal indokolta a vezérigazgató. A csaknem ötezer alkalmazottat foglalkoztató szervezetben ezentúl a humánpolitikai terület is azonos elvek alapján működik. László Sándor szerint fontos a szakembergárda megtartása. Az új munkakörök esetében, ha a belső álláshirdetések nem vezetnek eredményre, lehetőséget biztosítanak kívülről érkező munkavállalók számára. A kht. vezetése a fizikai állomány létszámában nem tervez változást.
Idén az útpénztárból 26,2 milliárd forintot lehet fordítani a 30 ezer kilométer hosszú közúthálózat karbantartására és üzemeltetésére. A tervek szerint az MK Kht.-nál ezekkel a munkákkal kapcsolatos teendőket nem közigazgatási (tehát a jelenlegi megyei), hanem regionális szervezeti formában látják el.
Mint arról legutóbb beszámoltunk, az újonnan megalakult MK Kht.-nél a vezérigazgatói mellett új vezetői posztok alakultak. Mindez elsősorban azért okozott felháborodást a közutas szakmában, mert tavaly júliusban a megyei közútkezelők átalakítása, illetve felszámolása során – nem utolsósorban költségtakarékosság indokával – a munkavállalók 15 százalékát, 700 embert bocsátottak el állásából. Többségükben olyanokat, akiknek addig is alacsony volt a fizetésük, ám a munkanélküliséggel küszködő régiókban ez volt az egyetlen vagy legfontosabb jövedelemforrásuk.
Változás az NA Zrt. élén. Mától Reményik Kálmán igazgatósági elnök váltja a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. vezérigazgatói posztján Szilágyi Andrást – értesült a Magyar Nemzet. Információink szerint Reményik Kálmán a vezérigazgatói megbízás mellett megőrzi pozícióját a társaság elnökeként is, miközben Szilágyi András az NA Zrt. beruházási vezérigazgató-helyetteseként tevékenykedik tovább. (Sz. E.)

Meglepő fordulat a a Huszti ikrek ügyében, megszólalt a szakértő