Négy hónapja már annak, hogy a Magyar Órások Ipartestülete – az érdekvédelmi, szakmai szervezet tagjainak kérésére – több hivatalnál is eljárást kezdeményezett a fogyasztók megtévesztése miatt – nyilatkozta lapunknak Havadtői József, az ipartestület elnöke. Mint mondta: tavaly szeptember 28-án feljelentést tettek a Kannoo Europe Kft. ellen a Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdasági főosztályán, bejelentést tettek a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél és a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságánál (VPOP), illetve a közelmúltban fogyasztók megtévesztése miatt panasszal éltek a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) is.
Az elnök kifejtette: azért kezdeményeztek eljárást, mert a Kannoo Europe Kft. az ország különböző pontjain jelenik meg – elsősorban órakiállításokon, vásárokon –, és órákkal kereskedik. Ez eddig nem is lenne probléma – fogalmazott Havadtői József, ám az már igen, hogy a cég a Raymond Rosseau márkanevű termékekről azt állítja, eredeti svájci órák. A vásárokon akciós áron, 50 és 100 ezer forint között kínálják ezeket, az általuk terjesztett fényképes katalógusban pedig eredeti árként 195 és 230 ezer forint közötti értéket tüntetnek fel. Így a vásárlók abban a hitben vannak, hogy jó üzletet kötöttek, de egy–három hónap múlva rájönnek: becsapták őket. Az elnök szólt arról: a vásárlói panaszok nyomán próbavásárlásokat végeztek, és igazságügyi óraszakértőtől kértek véleményt a Raymond Rosseau órák minőségéről. Az ország egyik legnevesebb óraszakértője, Vályi Huba egyértelműen megállapította, hogy a Kannoo Europe Kft. által Swiss Made-nek titulált és reklámozott, illetve forgalmazott, Raymond Rosseau márkanévvel forgalomba hozott órák nem Svájcban és nem svájci alapanyagból készültek. Hasonló és ugyanilyen szerkezeten a Made in China jelzés található, tehát az órák távol-keleti, olcsó utánzatok. Havadtői József beszámolt arról, hogy a XIV. kerületi rendőrkapitányság tavaly december 15-én végzett ellenőrzése során 700 Raymond Rosseau márkanevű órát mint hamisítványt foglalt le a Kannoo Europe Kft.-től Budapesten, a Vajdahunyadvárnál tartott vásáron. A vizsgálat még jelenleg is folyamatban van, így az ezen órákkal való kereskedés egyelőre folytatódik.
Lapunknak a rendőrség illetékese annyit mondott, hogy a vizsgálat még nem zárult le, ezért arról részletekkel egyelőre nem tudnak szolgálni. Megkerestük a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget is, amelynek sajtószóvivője két hete folyamatosan visszahívást ígért, ám ezt lapzártáig nem tette meg. Az ipartestület elnöke kifejtette: beadványaikban felhívták a figyelmet arra is, hogy a katalógusokban Citizen és Seiko feliratú órák is szerepelnek, ám véleményük szerint ez is alkalmas a fogyasztók megtévesztésére, mert a piacon forgalomba hozott ilyen típusú órák induló alapárai jóval alacsonyabbak. A reklámanyaguk címlapján szereplő Citizen Chronograph óra tokja pedig nem acél – mint ahogy azt feltüntették –, hanem krómozott felületű fémötvözetű tok.
Lapunk szerette volna a cég hivatalos magyarországi képviselőjét is megszólaltatni, ám a rendelkezésre álló cégadatokban kézbesítési megbízott szerepel, képviselő nem. Az adatokból az derül csak ki, hogy a céget 2003. június 16-án alapították, s az akkori tulajdonos egy jereváni születésű, bécsi lakhelyű illető. Azóta tulajdonosváltás történt, s az adatok tanúsága szerint a cég székhelye jelenleg Liechtenstein-Vaduzban van. A közelmúltban írt a Napi Gazdaság arról, hogy napjainkban igen erőteljesen visszahúzza az órapiacot a szürkekereskedelem. Az amúgy is gyenge magyar karórapiacot tönkreteszik az egyre-másra felbukkanó, majd eltűnő fantomvállalkozások, amelyek nagy tételben vásárolnak elfekvő raktárkészleteket, és szerviz-, illetve szakmai háttér nélkül, rendszerint az év végén mindenkinek aláígérve terítik a portékát. A szakértők szerint az ilyen vállalkozások elsősorban a szürkekereskedelmet erősítik, hirdetéseikkel pedig megtévesztik a fogyasztókat. Gyakran a márka listaárához képest 70 százalékos árengedményről beszélnek, ám a meghirdetett termék egy része soha nem került Magyarországon hivatalosan forgalomba. Arról nem is beszélve, hogy a listaárakat általában magasabban állapítják meg, mint a márkakereskedő hivatalos árai. Ha az így vásárolt termék elromlik, javítása rossz esetben lehetetlen vagy annyiba kerül, mint maga az óra.

Megtámadtak egy kisgyereket a játszótéren, „cigányzabot” nyomtak le a torkán