Összesen 2424 db panaszbeadvány érkezett a pénzügyi felügyelet ügyfélszolgálati és panaszkezelési területére 2005 utolsó negyedévében. A pénz- és tőkepiaci szektort érintően a múlt év végén 539 db új panaszbeadványt postáztak a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) címére. Ebből a bankokat 420, a pénzügyi vállalkozásokat 66, a takarékszövetkezeteket 24, a befektetési vállalkozásokat pedig 11 panasz érintette.
A pénz- és tőkepiacot érintő panaszbeadványok száma az előző negyedévhez képest jelentős, mintegy 28 százalékos emelkedést mutat. A növekmény a megelőző év hasonló időszakához viszonyítva rendkívül magas, 56 százalékos. Tendencia jellegű változás negyedéves összevetésben nem érzékelhető, ám a hosszabb távú visszatekintés alapján különösen a tájékoztatási hiányosságokra utaló és az ügyfeleket terhelő kondíciók – jutalékok és költségek – mértékét kifogásoló panaszok száma nő. A PSZÁF úgy tartja, hogy a panaszok jelentős hányada az ügyfelek tájékozatlanságából, hiányos ismereteiből, míg kisebb hányaduk a „megvádolt” intézmény által nyújtott általános vagy konkrét ügylethez kapcsolódó tájékoztatás hiányosságából ered. A méltányosságra vonatkozó beadványok száma – sokszor a banki szféra közismerten nagy nyereségességére való hivatkozással – ugyancsak növekedést mutat. Öszszességében megállapítható: a nehezen áttekinthető, egyre összetettebb banki vagy lízingkonstrukciók szaporodásával az általános ügyfél-tájékozottság „lépéshátránya” nem csökken.
Meggyilkolt turisták: leszúrtak egy francia férfit