Idén a második fél évben kezdődhet meg az Ikarus márkájú autóbuszok sorozatgyártása a székesfehérvári üzemben – közölte tegnap Széles Gábor, az Ikarus Holding Rt. elnöke. Az Ikarusbus Járműgyártó Rt. százszázalékos tulajdonát vásárolta vissza a FIAT-hoz tartozó Irisbustól a Műszertechnika csoport, a vételárat – erről Széles Gábor üzleti titokra hivatkozva nem közölt adatot – a héten átutalták. A francia–olasz Irisbus 1999 decemberében vásárolta meg a Széles Gábor vezette csoporttól az Ikarus Rt. többségi tulajdonát, ezt követően alakult meg az Ikarusbus Rt.: a külföldi tulajdonos a 75 százalék mellé később húszszázalékos tulajdonrészt vásárolt, 2003 augusztusában azonban Székesfehérváron leállt az autóbuszgyártás.
A Műszertechnika a márkanevet, a technológiát és a gyártóbázist vásárolta vissza az Irisbustól, ugyanakkor a szerződésben szerepel, hogy a mátyásföldi üzemben nem gyártanak Ikarus autóbuszokat. Széles Gábor közölte: elsősorban a fejlesztéseket állítják a középpontba, ugyanis azok a típusok – 200-as, 300-as és 400-as sorozat –, amiket az Irisbus átvett, illetve gyártott, a mai piacon már elavultak. A modernizáció mellett egy új és saját fejlesztésű autóbuszcsaládot mutat be a jövő hónap végén az Ikarusbus Rt. A sorozatgyártás külső források igénybevételével kezdődhet meg, a tervek szerint az Eximbank Rt. egymilliárd forint tőkével szállna be az üzletbe. Magyarországon évente 200–400 Ikarus autóbusz készülne, s ugyanígy itthon maradna a háttérbázis, emellett Oroszországban és Kínában létesülne Ikarus-összeszerelő üzem.

Főhősök nyomában – itt a legnehezebb irodalmi kvíz, csak a legjobbaknak sikerül hibátlanul kitölteni!