Nem megy szembe az EU-val a regisztrációs adó eltörlését célzó ellenzéki javaslat. Orbán Viktor, a Fidesz elnöke szombathelyi kampányrendezvényén jelentette be, hogy pártja győzelme esetén családigépkocsi-programot indít, vagyis eltörli az 1600 köbcentiméteres és annál kisebb hengerűrtartalmú gépkocsik regisztrációs adóját, emellett e gépkocsik számára felére csökkentené az autópálya-használat díját. Orbán elképzeléseire három ellenérv fogalmazódott meg. Eszerint az adó eltörlése veszélybe sodorná a költségvetést – Kóka János gazdasági miniszter szerint 80–100 milliárd, Podolák György szocialista képviselő szerint 60 milliárd forintnyi bevétel forog kockán –, emellett roncstemetővé, idős, környezetvédelmi szempontból elavult autók hazájává változtatná az országot. Elhangzott az is, hogy az elképzelés ellentétes az EU szabályaival.
Nézzük fordított sorrendben az ellenérveket. Információink szerint az EU 25 tagállama közül tizenegyben egyáltalán nem vetnek ki a gépkocsikra regisztrációs adót, másik tizenegyben pedig az adó mértéke alacsony, vagyis valóban az autók forgalomba helyezésének adminisztratív költségeit fedezi. Költségvetési tényezőként Magyarországon kívül két országban szerepel ez az adónem, részleges eltörlése aligha ütközik tehát Brüsszel direktíváiba. Nem áll meg a környezetvédelmi aggály sem. A számok azt mutatják, hogy minél idősebb, azaz feltehetőleg minél környezetszennyezőbb autót vásárol valaki, annál kisebb regisztrációs adót kell fizetnie. Az egyik internetes autós szaklap szerint ha valaki mondjuk egyéves, 1,9 literes dízelmotoros személygépkocsit akar vásárolni, az 967 ezer forint regisztrációs adót kénytelen fizetni, míg ha ugyanennek a típusnak ötéves változatát szeretné megvenni, csupán 643 ezer forintos adóra kell számítania.
A regisztrációs adó eltörlésének költségvetési kihatásainál majdnem biztos, hogy a közvetlenül kieső összeg egy része a lépés keresletélénkítő hatásai révén visszakerülne a büdzsébe. A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének adatai szerint 2000–2003 között, liberalizált autóimport-szabályok mellett, a kereskedelmi szektorban új munkahelyek keletkeztek, gyorsan korszerűsödött a magyarországi autóállomány. A regisztrációs adó bevezetése óta ezzel szemben ezrével szűntek meg munkahelyek, és nemcsak a kereskedések, de műhelyek, autószerelők is rákényszerültek arra, hogy kevesebb embert foglalkoztassanak. Emellett folyamatosan csökkent az új autók eladása, az öt évnél fiatalabb használt gépkocsik importja pedig drasztikusan visszaesett. A változás főként a kis- és közepes vállalkozásokat érintette érzékenyen, ezek komoly piacot veszítettek. Az egyesület szerint további bevételcsökkenés várható azért, mert a magas adó miatt egyre többen járnak külföldi rendszámú gépkocsival, így a biztosításból, súlyadóból sem lesz hazai bevétel. Ez együtt járhat akár egész vállalkozások külföldre telepítésével is.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros