Óriási közlekedési káosz várható e héttől október végéig, amikor a fővárosi önkormányzat – a korábban beígért állami támogatásokkal együtt – kétszázmilliárd forintos fejlesztési programjával kívánja átjárhatóvá tenni Budapestet – fogalmazott minap Demszky Gábor. A munkálatok csaknem kilenc hónapig nehezítik majd a forgalmat.
Az idén 21,1 milliárd forintos költségkerettel, öt ütemben több mint kétszáz kilométernyi szakaszt aszfaltoznának le teljesen. A napokban főként közműcserékkel induló első ütem május harmincadikáig tart, és harmincnégy útvonalat érint. A vízvezeték-felújítás már folyik az I. kerületi Bem rakparton, és hasonló munkálatok kezdődnek a város több főútvonalán, egyebek közt a II. kerületi Nagykovácsi úton, a III. kerületi Nánási úton, Újpesten a Külső Váci úton, a XII. kerületben az Istenhegyi úton, az alsó rakpart V. és XIII. kerületi szakaszán, a XVII. kerületi Pesti úton, a XXII. kerületi Nagytétényi úton, valamint előkészítik aszfaltozásra a IX. kerületi Gyáli utat, a Soroksári utat, a XIV. kerületben az M3-as autópálya bevezető szakaszát és több útvonalat a XIX., a XV., illetve a már említett XVII. és XXII. kerületben.
A második ütemben, április elején azok az útfelújítások kezdődnek, amelyek a kettes metró rekonstrukciója miatt szükségesek, és a BKV április közepén indítja a nagykörúti Siemens villamosok peronszélesítési, -hosszabbítási munkálatait. Ismert: a 4-es és a 6-os villamosok a világ leghosszabb tömegközlekedési járművei lesznek, a próbajáratokat is áprilisban indítják az 1-es villamos pályáján. A tervek szerint a tavaszi hónap végére összesen negyvenhárom útszakasz, például az I. kerületi Mészáros utca, a Csalogány utca, a Fő utca, a Krisztina körút, a II. kerületi Máriaremetei út, a Hidegkúti út, a belvárosi Honvéd utca, a Károlyi Mihály utca, a terézvárosi Bajza utca, az Izabella utca, az erzsébetvárosi Dohány utca és a Rottenbiller utca, illetve számos ferencvárosi, kőbányai, angyalföldi, XI. és XII. kerületi utca újul meg. A tavaly megkezdett metrófelújítás a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között folytatódik, június tizedikétől augusztus huszadikáig pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.
Az útfelújítások harmadik ütemében, júliustól szeptember elejéig a legnagyobb forgalmú főútvonalak aszfaltozását végzik majd el. Ebben az időszakban lesznek a legnagyobb dugók. A tervek szerint ekkor folytatják a Szentendrei út felújítását, és új burkolatot kap az ugyancsak III. kerületi Bécsi út, a Lajos utca, a Pacsirtamező utca, az Üllői út IX. kerületi szakasza, a józsefvárosi Kerepesi út, a XI. kerületi Budafoki út, az M3-as XV. kerületi szakasza és a Régi Fóti út is. Május elején főként a kisebb forgalmú külső kerületek ötvenhárom útszakaszát érinti a negyedik ütem, várhatóan október végéig. Eddig tart az ötödik szakasz is, az aszfaltozások mellett kerékpárutak kialakításával, például a IX. kerületi Mester utcában, a kőbányai Albertirsai úton és Harmat utcában, a XVII. kerületi Cinkotai úton, valamint a XVI., XVIII. kerület, Pesterzsébet és Csepel több főútvonalán.
A főváros vezetői bejelentették: ötven új Volvo autóbuszt és tíz Solaris trolit is vásárolnak az idén.
Újabb fake news, újabb támadássorozat a keleti beruházók ellen