Ismét káosz lesz az utakon

Hatalmas káosz lesz Budapesten október végéig, mivel a napokban megkezdődik a főváros idei közlekedésfejlesztési programja – jelentette be Demszky Gábor főpolgármester. A Fidesz szerint a város vezetői a választási évben is a minőség rovására kívánják bepótolni másfél évtized mulasztásait.

2006. 02. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Óriási közlekedési káosz várható e héttől október végéig, amikor a fővárosi önkormányzat – a korábban beígért állami támogatásokkal együtt – kétszázmilliárd forintos fejlesztési programjával kívánja átjárhatóvá tenni Budapestet – fogalmazott minap Demszky Gábor. A munkálatok csaknem kilenc hónapig nehezítik majd a forgalmat.
Az idén 21,1 milliárd forintos költségkerettel, öt ütemben több mint kétszáz kilométernyi szakaszt aszfaltoznának le teljesen. A napokban főként közműcserékkel induló első ütem május harmincadikáig tart, és harmincnégy útvonalat érint. A vízvezeték-felújítás már folyik az I. kerületi Bem rakparton, és hasonló munkálatok kezdődnek a város több főútvonalán, egyebek közt a II. kerületi Nagykovácsi úton, a III. kerületi Nánási úton, Újpesten a Külső Váci úton, a XII. kerületben az Istenhegyi úton, az alsó rakpart V. és XIII. kerületi szakaszán, a XVII. kerületi Pesti úton, a XXII. kerületi Nagytétényi úton, valamint előkészítik aszfaltozásra a IX. kerületi Gyáli utat, a Soroksári utat, a XIV. kerületben az M3-as autópálya bevezető szakaszát és több útvonalat a XIX., a XV., illetve a már említett XVII. és XXII. kerületben.
A második ütemben, április elején azok az útfelújítások kezdődnek, amelyek a kettes metró rekonstrukciója miatt szükségesek, és a BKV április közepén indítja a nagykörúti Siemens villamosok peronszélesítési, -hosszabbítási munkálatait. Ismert: a 4-es és a 6-os villamosok a világ leghosszabb tömegközlekedési járművei lesznek, a próbajáratokat is áprilisban indítják az 1-es villamos pályáján. A tervek szerint a tavaszi hónap végére összesen negyvenhárom útszakasz, például az I. kerületi Mészáros utca, a Csalogány utca, a Fő utca, a Krisztina körút, a II. kerületi Máriaremetei út, a Hidegkúti út, a belvárosi Honvéd utca, a Károlyi Mihály utca, a terézvárosi Bajza utca, az Izabella utca, az erzsébetvárosi Dohány utca és a Rottenbiller utca, illetve számos ferencvárosi, kőbányai, angyalföldi, XI. és XII. kerületi utca újul meg. A tavaly megkezdett metrófelújítás a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között folytatódik, június tizedikétől augusztus huszadikáig pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.
Az útfelújítások harmadik ütemében, júliustól szeptember elejéig a legnagyobb forgalmú főútvonalak aszfaltozását végzik majd el. Ebben az időszakban lesznek a legnagyobb dugók. A tervek szerint ekkor folytatják a Szentendrei út felújítását, és új burkolatot kap az ugyancsak III. kerületi Bécsi út, a Lajos utca, a Pacsirtamező utca, az Üllői út IX. kerületi szakasza, a józsefvárosi Kerepesi út, a XI. kerületi Budafoki út, az M3-as XV. kerületi szakasza és a Régi Fóti út is. Május elején főként a kisebb forgalmú külső kerületek ötvenhárom útszakaszát érinti a negyedik ütem, várhatóan október végéig. Eddig tart az ötödik szakasz is, az aszfaltozások mellett kerékpárutak kialakításával, például a IX. kerületi Mester utcában, a kőbányai Albertirsai úton és Harmat utcában, a XVII. kerületi Cinkotai úton, valamint a XVI., XVIII. kerület, Pesterzsébet és Csepel több főútvonalán.
A főváros vezetői bejelentették: ötven új Volvo autóbuszt és tíz Solaris trolit is vásárolnak az idén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.