Telt ház várta Orbán Viktort Szombathelyen a Sugár úti sportcsarnokban az országépítő találkozások harmadik állomásán, ahol a Fidesz elnöke elmondta: két és fél óra alatt értek le Szombathelyre autóval, de ennek ellenére mégsem az ország széle, hanem a közepe politikailag. Kifejtette ugyanis, hogy 1998-ban és 2002-ben a Fidesz itt aratta a legnagyobb arányú győzelmet Magyarországon. – Ma a vadkapitalizmussal kell szembesülnünk, és a spekulációnak nagyobb a becsülete, mint a munkának, ezért a magyar szolidaritás időszakának kell következnie, ahol aki akar és tud, dolgozhasson és tanulhasson – hangsúlyozta.
– Ma az a helyzet, hogy a határ mellett élők Ausztriába járnak át vásárolni és tankolni, mivel ott hiába háromszor-négyszer nagyobb a kereset, mint Magyarországon, a termékek mégis olcsóbbak – fejtette ki Orbán Viktor, mondván: „Ne legyünk balekország.” Szerinte a mai magyar gazdaságra jellemző, hogy 100 forint érték előállítása 150 forint hitellel történik. Ezért a magyarellenes adórendszer helyett munkabarát kell – fűzte hozzá.
Orbán Viktor a közlekedéssel kapcsolatban kiemelte, hogy fel kell venni a XXI. század sebességét. Az utóbbi években sajnos lelassult Magyarország vonata, elfogyott lábunk elől a sín – hangoztatta. A Fidesz elnöke kijelentette: a kormány nem szolidáris az emberekkel, mert az autópályát külföldiek építik, sorra szedik fel a síneket, és a legnagyobb állami vállalatainkat próbálják külföldiek kezére átjátszani. Ezután két javaslattal is előállt: a nemzeti vasútprogram célja, hogy a MÁV állami kézben maradjon, ne adhassák el, és ezáltal megvédjék a munkahelyeket. Orbán Viktor a családi gépkocsiprogramra is javaslatot tett. Ennek tartalma, hogy az 1600 köbcentiméteres vagy kisebb autóknál eltörölnék a regisztrációs díjat, továbbá 2007. január 1-jétől ezeknél az autóknál felére csökkentenék az autópálya-matrica díját. Beszéde közben egy viccet is elmondott a pártelnök, ami így hangzott: „Mi két kátyú között a különbség? Öt méter.”
Fónagy János volt közlekedési miniszter kiemelte, hogy a Magyar Államvasutak mélyponton van, az adóssága tavaly meghaladta a 100 milliárd forintot, továbbá 200 milliárdot tesz ki a hitelállomány. Tíz évvel ezelőtt még 7600 kilométer vasúti sín volt hazánkban, ma már 3000-rel kevesebb. A vasúti kocsik ötven százaléka korszerűtlen, 15 százaléka selejtezésre, 30 százaléka pedig felújításra vár. Manninger Jenő volt közlekedési államtitkár kifejtette: a 30 ezer kilométernyi közút 23 százaléka rossz, 10 százaléka balesetveszélyes. Az autópályákkal kapcsolatosan elmondták, hogy kár ebből politikát csinálni, mert az autópálya-építés egy hosszú folyamat. Azonban kiemelték, hogy most egy 170 kilométeres sztrádát 800 milliárdos hitelből építenek meg, amikor pedig ők voltak kormányon, magántőkét nem vontak be.
A TEK kommandósai fogtak el egy orvvadászt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!