Közlekedési csomag Orbántól

Nemzeti vasútprogramot, a MÁV állami kézben tartását és családi gépkocsiprogramot is javasolt Orbán Viktor Szombathelyen az országépítő találkozások harmadik állomásán. Utóbbi lényege, hogy az 1600 köbcentiméteres vagy kisebb autóknál eltörölnék a regisztrációs díjat, továbbá 2007. január 1-jétől ezeknél az autóknál felére csökkenne az autópálya-matrica díja.

2006. 02. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Telt ház várta Orbán Viktort Szombathelyen a Sugár úti sportcsarnokban az országépítő találkozások harmadik állomásán, ahol a Fidesz elnöke elmondta: két és fél óra alatt értek le Szombathelyre autóval, de ennek ellenére mégsem az ország széle, hanem a közepe politikailag. Kifejtette ugyanis, hogy 1998-ban és 2002-ben a Fidesz itt aratta a legnagyobb arányú győzelmet Magyarországon. – Ma a vadkapitalizmussal kell szembesülnünk, és a spekulációnak nagyobb a becsülete, mint a munkának, ezért a magyar szolidaritás időszakának kell következnie, ahol aki akar és tud, dolgozhasson és tanulhasson – hangsúlyozta.
– Ma az a helyzet, hogy a határ mellett élők Ausztriába járnak át vásárolni és tankolni, mivel ott hiába háromszor-négyszer nagyobb a kereset, mint Magyarországon, a termékek mégis olcsóbbak – fejtette ki Orbán Viktor, mondván: „Ne legyünk balekország.” Szerinte a mai magyar gazdaságra jellemző, hogy 100 forint érték előállítása 150 forint hitellel történik. Ezért a magyarellenes adórendszer helyett munkabarát kell – fűzte hozzá.
Orbán Viktor a közlekedéssel kapcsolatban kiemelte, hogy fel kell venni a XXI. század sebességét. Az utóbbi években sajnos lelassult Magyarország vonata, elfogyott lábunk elől a sín – hangoztatta. A Fidesz elnöke kijelentette: a kormány nem szolidáris az emberekkel, mert az autópályát külföldiek építik, sorra szedik fel a síneket, és a legnagyobb állami vállalatainkat próbálják külföldiek kezére átjátszani. Ezután két javaslattal is előállt: a nemzeti vasútprogram célja, hogy a MÁV állami kézben maradjon, ne adhassák el, és ezáltal megvédjék a munkahelyeket. Orbán Viktor a családi gépkocsiprogramra is javaslatot tett. Ennek tartalma, hogy az 1600 köbcentiméteres vagy kisebb autóknál eltörölnék a regisztrációs díjat, továbbá 2007. január 1-jétől ezeknél az autóknál felére csökkentenék az autópálya-matrica díját. Beszéde közben egy viccet is elmondott a pártelnök, ami így hangzott: „Mi két kátyú között a különbség? Öt méter.”
Fónagy János volt közlekedési miniszter kiemelte, hogy a Magyar Államvasutak mélyponton van, az adóssága tavaly meghaladta a 100 milliárd forintot, továbbá 200 milliárdot tesz ki a hitelállomány. Tíz évvel ezelőtt még 7600 kilométer vasúti sín volt hazánkban, ma már 3000-rel kevesebb. A vasúti kocsik ötven százaléka korszerűtlen, 15 százaléka selejtezésre, 30 százaléka pedig felújításra vár. Manninger Jenő volt közlekedési államtitkár kifejtette: a 30 ezer kilométernyi közút 23 százaléka rossz, 10 százaléka balesetveszélyes. Az autópályákkal kapcsolatosan elmondták, hogy kár ebből politikát csinálni, mert az autópálya-építés egy hosszú folyamat. Azonban kiemelték, hogy most egy 170 kilométeres sztrádát 800 milliárdos hitelből építenek meg, amikor pedig ők voltak kormányon, magántőkét nem vontak be.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.