Versenyfelügyeleti eljárás során a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ötmillió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Promo-Indra Consortio Rt.-t, mivel úgy ítélte meg: a vállalat hirdetése a fogyasztóban azt a hamis látszatot kelthette, hogy a Promo-Indra a piacon elérhetőnél kedvezőbb feltételekkel (például kezességvállalás és jövedelemigazolás nélkül) nyújt áru- és ingatlanvásárlási hiteleket. Ezzel szemben a vállalat nem hagyományos értelemben vett hitelezéssel, hanem úgynevezett vásárlói klubok működtetésével foglalkozik. A vásárlói klubokra az a jellemző, hogy tagjai havi törlesztőrészletet fizetnek be, melynek fejében a futamidőn belül megszerezhetik az adott árucikkek vagy ingatlanok tulajdonjogát. Az eljárás azonban nagyon különbözik attól, amikor hagyományosan részletre vásárolunk. A vásárló ugyanis az első részlet megfizetésekor még nem jut hozzá a kívánt áruhoz: sorsolásokon vagy előtörlesztés vállalása után dől el, hogy mely tagok számára nyílik meg a vásárlás lehetősége. A szerencse tehát fontos szerepet játszik a rendszer működésében.
Pontosan a szerencse említése maradt ki a másik megbírságolt társaság, a Common Based Kft. hirdetéséből is. A GVH szerint ráadásul a fogyasztó a reklám hatására arra a következtetésre juthatott, hogy a vállalat pénzügyi szolgáltatásokat nyújt, miközben itt is a csoporttagok „belső hitelezéséről” van szó.
Korábban már a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) is figyelmeztetett arra, hogy a fogyasztói csoportok komoly kockázatot jelentenek, amire a szervezők nem mindig hívják fel a figyelmet. A vásárlói klubok legjelentősebb hátrányát a PSZÁF szerint is az jelenti, hogy sokszor a szerencsén múlik, ki mikor jut hozzá az áhított áruhoz, valamint hogy a tagok versenyeztetése az előtörlesztésnél hátrányos helyzetbe hozza a kevésbé fizetőképes vásárlókat. A fogyasztói csoportok másfél évtizedes hazai történetének érdekessége, hogy a működésüket szabályozó kormányrendelet csak 2001-ben született meg, a PSZÁF hatásköre pedig 2004 májusa óta terjed ki a fogyasztói csoportokról szóló jogszabály hatálya alá tartozó szervezetek és tevékenységek felügyeletére is.
A Promo-Indránál aggályosnak nevezték a bírságot, és jelezték: fontolóra veszik a jogorvoslat lehetőségét, mert valamennyi ügyfelük számára biztosítják a részletes tájékoztatást a szolgáltatás feltételeiről.

Mesterségem címere – felismeri, melyik foglalkozásról van szó?