Várhatóan ma aláírja a Bormarketing Kht. képviselője és Gráf József agrárminiszter azt a megállapodást, amely szerint módosítják a kht. működését meghatározó végrehajtási rendeletet. A megállapodásban a felek többek között vélhetően rögzítik, hogy a korábbi literenkénti 8 forintos jövedéki adó helyett január 1-jétől fizetendő és ugyanekkora mértékű forgalomba hozatali járulék 60 százalékát a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium átadja a Bormarketing Kht.-nak. Mindez úgy történik, hogy a minisztérium a befizetett, külön számlán kezelt és elkülönített összeget három banki napon belül átutalja az Agrármarketing Centrumnak (AMC), amely azt szintén elkülönített számlán kezeli, s szintén három banki napon belül, a kezelési költségek levonása nélkül átutalja a Bormarketing Kht.-nak. Ha pedig a kht.-hoz való átutalás jogi lehetősége létrejön, akkor a forgalomba hozatali járulék ráeső részét közvetlenül – az AMC nélkül – utalják a számlájára.
A forgalomba hozatali járulék befizetése a 80 hektoliter feletti értékesítés esetében félévenként esedékes, és a jövedékikészlet-elszámolással együtt történik. A 8 forint befizetését igazoló dokumentum pedig a következő – az Országos Borminősítő Intézet által kibocsátott – forgalomba hozatali engedély kiadását képezi. A korábbi elképzelések szerint ugyanis a borászoknak a forgalomba hozatali engedély megszerzéséhez már be kellett volna mutatniuk a 8 forintról szóló befizetési igazolásokat is. Ez azonban szerintük az ágazatból való tőkekivonással lett volna egyenértékű, hiszen a minősített tételeket nem tudták volna azonnal értékesíteni.
A megállapodás tartalmazza, hogy a boradóraktárak egymás közötti forgalma nem képez járulékfizetési alapot. Emellett indítványozza, hogy 2007-től a külföldön értékesített borok után is vezessék be (évi 2 forintos emelkedéssel egészen 8 forintig) a forgalomba hozatali járulékot.
A Bormarketing Kht. működésével kapcsolatban egy tegnapi balatonfüredi szakmai konferencián elhangzott, hogy a borászok szeretnék megszerezni az általuk befizetett és ellenőrzésre fordítandó 8 forint 40 százalékának felügyeletét is, mely révén minden befizetett pénz visszakerülne az ágazatba. Mindennek fejében azonban a marketingfeladatok elvégzése mellett igyekeznének visszaszorítani a borhamisítást is.

A forrófejű Magyar Péter reagált a Tisza-lista kiszivárgására