Ha a fideszes kormány nem állítja le a négyes metró beruházását, ma már utazhatnánk az új járaton – jelentette ki szombaton Molnár Gyula, az MSZP budapesti elnöke. – A fideszes kabinet aláírt szerződéseket mondott föl arra hivatkozva, hogy presztízsberuházást nem támogat, inkább 160 kilométer autópályát épít. Végül nem lett sem autópálya, sem metró, s az előző kormányzat minden fővárosi fejlesztést megakadályozott – állította Molnár, aki úgy emlékszik: az Orbán-kormány akadályozta a csepeli szennyvíztisztító és a rákospalotai füstgázmosó építését is, a BKV-t és a fővárosi útfelújításokat egy fillérrel sem támogatta, mert Budapestet bűnös városnak tartották.
A politikus nem tudott választ adni lapunk kérdésére, hogy 2002 és 2006 között miért nem épült egy centiméter metró sem, e helyett közölte: a jövőben módosítani kell a törvényeket, hogy a civil szervezetek ne gátolhassák a közhasznú beruházásokat. Mint arról beszámoltunk, az SZDSZ a napokban ugyancsak az Orbán-kormányt hibáztatta a metróépítés csúszásáért, nem említve, hogy már tíz éve, az orosz államadósság lebontásakor elkezdődhettek volna a munkák.
Kupper András, a Fidesz fővárosi elnöke szerint az MSZP–SZDSZ-koalíció visszafelé mutogatással próbálja megmagyarázni, hogy a jelenlegi hatalom nem építi a metrót. – Molnár Gyula számoljon el: parlamenti képviselőként miért döntött úgy, hogy a metrótörvényben szereplő 30 milliárd forintnak csak a felét szavazza meg az idei büdzsében, továbbá XI. kerületi polgármesterként miért nem érte el, hogy a metróvégállomás a Budaörsi úti virágpiacnál legyen – tette hozzá.
Újabb fake news, újabb támadássorozat a keleti beruházók ellen