Mintegy ötmilliárd forintot fordított tavaly a Budapest Bank a fiókhálózat bővítésére, arculatváltásra és termékfejlesztésre. A bank tavaly 25 új lakossági és vállalati terméket vezetett be, emellett tíz úgynevezett hitelpontot és tizenöt új bankfiókot nyitott országszerte.
A beruházási és fejlesztési programok következtében a működési költségek 14 százalékkal emelkedtek. Elsősorban ezzel magyarázta Mark Arnold, a bank elnök-vezérigazgatója azt, hogy a pénzintézet eredménye az előző évhez képest 3,4 milliárd forinttal 7,8 milliárdra csökkent. Ugyanakkor a fejlesztési program következtében a bank mérlegfőöszszege tavaly – 24 százalékos bővüléssel – az előző évi 453,3 milliárdról 563,3 milliárd forintra emelkedett.
A pénzintézet teljes követelésállománya a 2004-es 341,7 milliárdos szintről – 37 százalékos növekedés mellett – 469 milliárd forintra gyarapodott, míg a teljes betétállomány 29 százalékkal bővült, 429,5 milliárd forintra. A pénzintézet jelentősen erősödött a hitelkártya-szolgáltatások terén is. E szolgáltatás aktív résztvevőinek száma az év végére meghaladta a százezret, a hitelkártyák hitelállománya egy év alatt 90 százalékkal, 9,8 milliárdra nőtt. Emellett a lakossági üzletág teljes hitelállománya 2005 végére 41 százalékkal, a vállalati üzletág hitelállománya 21 százalékkal, a lízingállomány pedig 25 százalékkal bővült.
A bank számára stratégiai ügyfélkörnek számító kis- és középvállalkozások számára folyósított hitelek és eszközlízingek növekedése meghaladta a 26 százalékot. A bank az idén 10-15 százalékos eredménybővülést tervez, s a jelenleg 79 kirendeltségéből álló hálózatát száztagúra kívánja bővíteni.

A D-vitamin-hiány komolyabb károkat okozhat, mint gondolnánk