Nyílik az árolló

Munkatársunktól
2006. 02. 27. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Akár 100 százalékkal is többet fizethet valaki ugyanazért az élelmiszerért, ha nem figyel oda arra, hogy hol vásárol – derül ki az ACNielsen Piackutató vizsgálatából. A felmérést készítő cég munkatársai ugyanabban az időpontban különféle hiper- és szupermarketekben, diszkontokban ugyanazokat az árukat vásárolták, a számlákat pedig összehasonlították. A cég a felgyűjtött adatokból összeállított egy élelmiszerkosarat.
A szupermarketekben márkás termékeket vásároltak, a diszkontokban részben márkás termékekből, részben pedig a kereskedelmi márkás termékekből. Egy kiskereskedelmi láncban pedig a saját márkákból vásárolták meg a termékeket, fele annyiért, mint a szupermarketekben. A szupermarketben majdnem 7000 forintot kellett fizetni a csomagért. A diszkontban a hasonló termékek 4444 forintba kerültek, a tisztán saját márkákból összeállított kosár pedig 3464 forint volt.
A piackutatók a termékek minőségét nem vizsgálták. Azt viszont megállapították, hogy nyílik az olló a bolttípusok árai között. Az eltérő árakat alkalmazó üzletek ugyanis januárban is különböző mértékben emelték az árakat.
– Napjainkban a fogyasztók már minden hetedik forintjukat valamilyen kereskedelmi márkára költik a napi-heti bevásárlások során. Az ACNielsen globális kutatása alapján Magyarország még mindig vezető helyen áll a kereskedelmi márkák növekedési arányát illetően, bár a trend némileg lassulni látszik, hiszen a tavalyi felmérés csupán 15 százalékos növekedést mutatott a korábbi 44 százalékossal szemben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.