Akár 100 százalékkal is többet fizethet valaki ugyanazért az élelmiszerért, ha nem figyel oda arra, hogy hol vásárol – derül ki az ACNielsen Piackutató vizsgálatából. A felmérést készítő cég munkatársai ugyanabban az időpontban különféle hiper- és szupermarketekben, diszkontokban ugyanazokat az árukat vásárolták, a számlákat pedig összehasonlították. A cég a felgyűjtött adatokból összeállított egy élelmiszerkosarat.
A szupermarketekben márkás termékeket vásároltak, a diszkontokban részben márkás termékekből, részben pedig a kereskedelmi márkás termékekből. Egy kiskereskedelmi láncban pedig a saját márkákból vásárolták meg a termékeket, fele annyiért, mint a szupermarketekben. A szupermarketben majdnem 7000 forintot kellett fizetni a csomagért. A diszkontban a hasonló termékek 4444 forintba kerültek, a tisztán saját márkákból összeállított kosár pedig 3464 forint volt.
A piackutatók a termékek minőségét nem vizsgálták. Azt viszont megállapították, hogy nyílik az olló a bolttípusok árai között. Az eltérő árakat alkalmazó üzletek ugyanis januárban is különböző mértékben emelték az árakat.
– Napjainkban a fogyasztók már minden hetedik forintjukat valamilyen kereskedelmi márkára költik a napi-heti bevásárlások során. Az ACNielsen globális kutatása alapján Magyarország még mindig vezető helyen áll a kereskedelmi márkák növekedési arányát illetően, bár a trend némileg lassulni látszik, hiszen a tavalyi felmérés csupán 15 százalékos növekedést mutatott a korábbi 44 százalékossal szemben.

Késes támadás Budapesten – a Batthyány téren támadt a párra, itt a videó