Szlovákokkal erősít a Reál

Miközben a kis magyar piacra egyre-másra érkeznek Európa és a világ legrámenősebb üzletláncai, a hazai hálózatok is szervezkednek. A Reál Hungária Rt. például egy hasonló szlovák beszerzési és értékesítési tömörüléssel lépett szövetségre.

2006. 02. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint ahogy a Lidl megnyitása idején nagyobb volt az ijedtség, mint a valódi térvesztés, úgy az Aldi vagy akár maga a Wal-Mart megjelenése sem rengeti meg alapvetően a magyar kiskereskedelmi piac mintegy nyolc százalékát lefedő Reál Hungária Rt. pozícióját – mondta Linczmayer Attila, a cég marketingigazgatója. Az amerikai tulajdonú, a világ legnagyobb kiskereskedelmi bolthálózatát birtokló Wal-Mart Stores Inc. szupermarketlánc itteni megjelenése az év első felében várható, meglévő hálózatok – információk szerint a Cora és a Delhaize-csoport üzleteinek – megvásárlásával a hipermarketek, szupermarketek és a diszkontok piacán is térfoglalásra készül.
A magyar beszerzési és értékesítési szövetségek körében mint minden új versenytárs, a Wal-Mart vagy az Aldi megjelenése is aggodalmat kelt, hiszen a kiskereskedelmi piac telített, az új jelentkezők már csak a többiek rovására foglalhatnak tért – mondta Linczmayer Attila. A Reál Hungária stratégiája azonban az, hogy lakóhely közeli kényelmi üzleteket tart fenn, illetve ilyen boltok csatlakozását szorgalmazza. Ezeknek az üzleteknek az a sajátossága a diszkontokkal, szupermarketekkel szemben, hogy közel vannak a vásárlók lakóhelyéhez, és rugalmasabban alkalmazkodnak a helyi igényekhez. Emellett személyes kapcsolatok kialakítására is nyílik lehetőség. A hard diszkontok és egyéb multinacionális kereskedelmi láncok által diktált árversenyre ugyan reagálni kell, a Reál mégsem kíván hosszú távon belemenni egy mindenki számára káros és értelmetlen árversenybe – vélekedett Linczmayer Attila.
A versenyképesség fokozására a piacon működő cégek együttműködése megoldást jelenthet, de a három nagy hazai tulajdonú hálózat, a Coop, a CBA és a Reál összefogása még nem merült fel reális megoldásként. Ugyanakkor ilyen kétoldalú együttműködési megállapodás kínálkozott a Reál és egy szlovák kiskereskedelmi hálózat között. Így kötött januárban a Reál Hungária Élelmiszer Rt. és a Slovpos Rt. szerződést. A dokumentumot Kujbus Tibor, a Reál vezetője és Miroslav Labas, a Slovpos egyik tulajdonosa írta alá. Az együttműködés elősegíti, hogy az érintett két országban életben maradjanak a nemzeti tulajdonban lévő, lakóhely közeli kényelmi üzletek, amelyek fontos társadalompolitikai szerepet is betöltenek a régióban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.