Kritikusabban ítélték meg azokat a szolgáltatásokat a földgázfogyasztók tavaly, amelyekkel már 2004-ben is elégedetlenek voltak – állapította meg a Magyar Energia Hivatal legfrissebb vizsgálata. A tegnap nyilvánosságra került dokumentum kiemeli, hogy a közüzemi szolgáltatói tevékenységek közül a fogyasztók elsősorban a panaszokra való reagálás, az ügyek intézése és egyáltalán az ügyfélkapcsolati tevékenységgel kapcsolatban fogalmaztak meg problémákat.
A fogyasztók legnagyobb mértékben a hibaelhárítással, valamint a bejelentő központ elérhetőségével elégedetlenek, de összességében átlag alatti a tájékoztatási tevékenységgel való elégedettség is. Az öszszevont mutatók szerint tavalyi teljesítménye alapján a Főgáz és az Égáz végzett a képzeletbeli elégedettségi rangsor élén, míg az utolsó helyre 2004-hez hasonlóan az E.ON-csoporthoz tartozó Kögáz került.
Újabb jelentkezők. Az Első Magyar Földgáz- és Energiakereskedelmi Szolgáltató Kft. is szívesen beszállna a stratégiai földgáztároló építésébe. A cég ügyvezetője a Népszabadságnak nyilatkozva elmondta, hogy nem feltétlenül a stratégiai tárolás várható hasznát tartják kecsegtetőnek, hanem az egyéb előnyöket, például hogy a tároló egy elkülönített részét kereskedelmi célra lehetne használni. A tervek szerint 2010-re elkészülő tároló építése iránt a kft. mellett már a Gazprom, a Mol, az E.ON Ruhrgas és a Gaz de France is kifejezte érdeklődését.

Még ma összeül a Védelmi Tanács Ukrajna miatt