2010-re sem lesz autópálya Pécsig

Úgy tűnik, a négy évvel ezelőtti szocialista ígéretek ellenére nemhogy 2006-ra, de talán még 2010-re sem lesz autópálya Budapest és Pécs között – derül ki a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. honlapjáról. Így előfordulhat, hogy Pécset, amely 2010-ben Európa kulturális fővárosa lesz, addigra sem köti össze autópálya a fővárossal. Egyes pécsi szocialistákat nem foglalkoztatja ez a téma, mások viszont azt ígérik, küzdeni fognak azért, hogy 2008 végére elkészüljön az autóút.

2006. 03. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az NA Rt. honlapján a közelmúltban módosították az M6-os Szekszárd és Dunaújváros közötti szakaszának átadási határidejét, és 2007 decembere helyett immár 2010. december 10-re tűzték ki a 67 kilométeres pályaszakasz átadását. Vagyis az eddig hangoztatott tervekhez képest legkevesebb három évet biztosan csúszik a Pécset a fővárossal öszszekötő M6-os utolsó lépcsőfokának megépítése.
Páva Zsolt, a Fidesz egyik pécsi képviselőjelöltje lapunkat emlékeztette: a szocialisták négy évvel ezelőtt azt ígérték, 2006-ra autópálya köti össze Pécset és Budapestet, ugyanakkor az NA Rt. honlapjáról kiderül, hogy Dunaújvárostól csupán kétszer két sávos autóút vezet majd a baranyai megyeszékhelyre, ráadásul az is kétséges, hogy 2010-re elkészül. Hozzátette, mindez különösen azért aggasztó, mert Pécs 2010-ben Európa kulturális fővárosa lesz.
Megkerestük Bókay Endre pécsi MSZP-s képviselőjelöltet, aki néhány napja még éppen Páva Zsolttal folytatott nyilvános vitát ebben a témában, de a politikus ezúttal azt közölte: „nem foglalkozik a témával, ez nem az ő ügye”.
Ezután Toller László pécsi polgármestert hívtuk, aki Juhász Istvánhoz, a gazdasági bizottság szocialista elnökéhez irányította lapunkat. Juhász kifejtette, nem fogadhatják el, hogy csak 2010-re készüljön el a Szekszárdot Dunaújvárossal összekötő autóút, és elsődleges feladatuknak tekintik, hogy a 2008. végi átadásért küzdjenek. Arra a felvetésünkre, hogy korábban autópályáról volt szó, és ezzel szemben Dunaújvárostól csak kétszer két sávos autóút épül, azt mondta: ennek nagy előnye, hogy nem kell fizetni érte, és csupán annyi különbözteti meg az autópályától, hogy nincs bekerítve, nincs leállósáv, és nagyobb kanyarodási és emelkedési szög is megengedett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.