(Dénes Zoltán, K. Tóth László, Puskás Bence és Putsay Gábor)
Tavaly az öt nagy mobiltelefon-gyártó cég tovább növelte piaci részesedését a „nevenincs” gyártók kárára. Az összes értékesítésből a Nokia, Motorola, Samsung, LG, Sony Ericsson és a Siemens/BenQ által alkotott élcsapat 79,4 százalékkal vette ki a részét. 2004-ben részesedésük még 78,4 százalékon állt. Az alsó árszegmensben továbbra is erőteljes verseny tartja kordában az árakat, míg a magas árkategóriájú készülékek esetében a design területére és a felszereltségbeli licitálásra terelődött a verseny. Különösen jól alakultak az értékesítések a tavalyi negyedik negyedévben, amikor 235 millió készülék kelt el. „Ez a legerősebb negyedik negyedéves adat 2001 óta, amikor a Gartner megkezdte a negyedéves piaci adatok figyelemmel kísérését” – közölte a vállalat. A fejlődő piacokon az iparág ismét jelentős forgalomnövekedést ért el olcsó készülékekkel, a telített piacokon pedig főként a modellcsere volt a fő piaci trend.
A Nokia piaci részesedése 32,5 százalékra bővült a 2004-es 30,7 százalékról, azaz megerősítette az egyébként is szinte kikezdhetetlen vezető pozícióját. A negyedik negyedévben eladott készülékeknek pedig több mint egyharmada Nokia márkájú volt. A legnagyobb mértékben a Motorola tudta növelni piaci részesedését a nagy sikernek örvendő ultravékony „Razr” modelljeivel: a 2004-es 15,4 százalék után 17,7 százalékos szeletet tudott kihasítani magának. A negyedik negyedévben 42 millió eladott készülékkel megőrizhette második helyezését. Az ágazatvezető Nokia szerint az idén – csakúgy, mint tavaly – mintegy negyedével bővül a világ mobiltelefon-piaca. Korábban a Nokia ennél alacsonyabb piacbővülési előrejelzést adott. A tavalyi egész évről a Nokiánál úgy becsülik, hogy a világpiac 24 százalékkal 795 millió készülékre nőtt, és ebből a cég részesedése 265 millió készülék volt – rekordmennyiség –, 28 százalékkal több a 2004-esnél. A finn cég vezetője, Jorma Ollila a harmadik generációs mobiltelefonoknak szentelt világkongresszuson, Barcelonában úgy nyilatkozott, hogy a Nokiánál az idén 40 millió UMTS-mobiltelefon eladását várják. A világ idei teljes UMTS-készülék-értékesítését 100 millióra becsülik, így a Nokia a harmadik generációs mobiltelefonok eladásában várhatóan mintegy 40 százalékos piaci részt biztosít magának.
A Nokia az elmúlt hetekben több 3G készülékkel rukkolt elő, a finn társaság a 6131 és a 6070-es modellekkel kezdte az idei harmadik generációs kampányát. A 6131-es széles körű és egyszerűen használható funkciókészletével teremt trendet. A telefon gombnyomásra nyílik ketté, és láthatóvá válik a nagy felbontású, 16 millió élethű színt megjelenítő QVGA kijelző, mely lehetőséget ad a multimédiás tartalmak megjelenítésére. A Nokia 6131 átfogó funkciókínálatában a zenehallgatás is szerepel: a felhasználók a beépített digitális zenelejátszót és a vizuális rádiót támogató FM sztereó rádiót használhatják. A lényegesen egyszerűbbnek tűnő és főként a hagyományos Nokia formavilágot tükröző 6070-es célja, hogy a nem túl feltűnő készülékeket kedvelőket is megnyerje. Az ismerős Nokia formavilágot megtestesítő 6070 a telefonok szegmensében inkább a középkategóriát képviseli, az alapvető kamerafunkciókat és sztereó FM rádiót kínáló készülék elérhető árú. Az egyszerűen használható és megbízható készülék nagy, színes kijelzőjének, letisztult billentyűzetének és az intuitív és jól ismert Nokia Series 40 felhasználói felületnek köszönhetően könnyen használható.
Monumentális erdélyi könyv jelent meg














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!