Az autópálya befejező, Szeged és a röszkei határátkelőhely közötti 14,7 kilométeres szakaszán három csomópont és tizenhárom híd épült. A 2004. szeptember 21-én módosított koncessziós szerződés és az azóta lefolytatott tárgyalások eredményeként a magyar állam 2006. március 31-től 2030-ig évente inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix 0,1 millió euró rendelkezésre állási díjat köteles fizetni az AKA Rt.-nek az M5-ös teljes, Budapest–Röszke szakaszára.
Röszke és Mórahalom között, természetvédelmi területek szomszédságában több ezer tonna műanyag csövet, vasbeton- és aszfalttörmeléket, fóliát és bitument raktak le illegálisan éjszakánként a közelmúltban ismeretlen kamionok. A hatalmas mennyiségű hulladékot – amely a gyanú szerint az autópálya-építésnél keletkezett – környező homokbányákban és nádasokban helyezték el – jelentette be Szegeden Balogh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, aki helyszíni fotókkal demonstrálta az áldatlan állapotokat. Balogh szerint Európában sehol nem adnak arra engedélyt, hogy hulladékkal szenynyezzenek természetvédelmi területtel határos vidékeket. Igaz, engedély itt sem volt a hulladék elhelyezésére. A képviselő bejelentést tett az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségnél, amely információink szerint felszólította a területek tulajdonosát, hogy a hulladék eredetéről, mennyiségéről és tervezett sorsáról adjon tájékoztatást.
Balogh László arra is választ szeretne kapni, hogy a homokbányákat és nádast tulajdonló részvénytársaságnak volt-e bármilyen alvállalkozói szerződése az autópálya-beruházás kapcsán. A honatya a környezetszennyezésről személyesen szerette volna tájékoztatni a Szeged és a szerb határ közötti autópálya-szakaszt felavató Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, ám mivel a térség megválasztott országgyűlési képviselőjeként sem kapott erre meghívást, a nyilvánossághoz fordult.
Tender kiegészítő dokumentumokra. A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki az M6-os autópálya Dunaújváros–Szekszárd és Bóly–országhatár, valamint az M0-s körgyűrű M1-es és M5-ös autópályák közötti szakaszaira vonatkozó, a kohéziós alap támogatásának elnyeréséhez szükséges kiegészítő dokumentumok elkészítésére – közölte Béni Gyöngyi, az NA Zrt. szóvivője a távirati iroda érdeklődésére. Hozzátette: a tenderkiírás szerint a nyertesnek el kell végeznie a meglévő környezeti hatástanulmányok összefoglalását, pénzügyi-gazdasági és költséghaszon-elemzését, a támogatási kérelem összeállítását, továbbá oktatást kell nyújtania az ajánlatkérő részére.
Lakástűz volt Dunaújvárosban, rendőrök mentettek ki egy családot















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!