A Magyar Termék Kht. a tagjai által fizetett tagdíjból évente több száz millió forintot költ majd a hazai termékek népszerűsítésére. A Magyar Termék emblémát a Magyarországon gyártó cégek azon termékeikre kaphatják meg, amelyek az átlagosnál jobb minőségűek, és a hazai forgalmazás előtt nem kerültek külföldi polcokra. A tagoknak a logóval ellátott termékek forgalmának 0,5 százalékát kell tagdíjként befizetni. A tizenhárom tag százmillió forintot fizetett be az alapításkor, az első évben viszont a kht. már 250 millió forintot remél a díjbevételekből. A társaság célja, hogy a magyar munkaerő és a magyar termékek becsületét visszaállítsa, a fogyasztók figyelmét pedig felhívja a megbízható, jó minőségű magyar árukra – jelentette ki Nagy Antal. Erre azért van szükség, mert az országot elárasztják a rossz minőségű, ellenőrizetlen termékek, főként az élelmiszerek esetében. Az elnök hangsúlyozta: reményeik szerint több ezren, lehetőleg minden magyarországi termelő cég csatlakozik kezdeményezésükhöz.
A kezdeményezés nem az üzletláncok ellen irányul – jelentette ki Nagy Antal, de közülük csak azokkal működnek együtt, amelyek erre nyitottak. Ugyancsak nyitott a kezdeményezés bármely típusú árucikket előállító gyártó iránt. Akcióikkal el kívánják érni, hogy a Magyar termék programban szereplő áruk jól látható helyen, vásárlóbarát körülmények között kerüljenek a polcokra. A logót használni kívánó cégek termékeit a társaság saját fejlesztésű minőség-ellenőrző vizsgálatnak veti alá.
Napi balfék: Magyar Péter újabb árulót talált!