A friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, bár a magyar lakosság legnagyobb része változatlanul a kisebb önkiszolgáló üzletekben vásárol kenyeret és péksüteményt – derül ki a GfK Hungária legújabb felméréséből. A tanulmány arra is rávilágít, hogy megváltoztak péksütemény- és kenyérvásárlási szokásaink. Míg az évezred első évében a háztartások mindössze csupán 15 százaléka vásárolt kenyeret és péksüteményt a hipermarketekben, addig 2005-ben már 34 százalék említette a hipermarketeket beszerzési forrásként. Ez a jelenség természetesen magyarázható a hipermarketek 2000. évi mérsékeltebb jelenlétével is. A piac legnagyobb veszteseként a szakosodott boltok említhetők.
Bár öt évvel ezelőtt a háztartásoknak még mintegy 22 százaléka a kisebb péküzletekben szerezte be mindennapi kenyerét, tavaly ugyanez már csupán tízből egyre volt igaz. A szupermarketek és a nem önkiszolgáló üzletek stabilan tartják piacrészüket, a diszkontáruházak pedig még növekedésre is képesek voltak e piacon.
Megerősítette a felmérés tapasztalatait Ilonka Boldizsár, a Magyar Pékszövetség elnöke, aki elmondta: úgy tűnik, a hiper- és szupermarketek áraival nem tudnak versenyezni, ezért a minőségre helyezik a hangsúlyt. – Az idén jobb minőségű és új termékeinkkel megpróbáljuk megtartani vásárlóinkat, még ha e készítményeink drágábbak is – tette hozzá a szakember.
Változik a vasúti közlekedés az ünnepi időszakban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!