Négyes metró: négy év után alapkőletétel

Letette tegnap a négyes metró alagútjának alapkövét Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter volt miniszterelnök, sokadszorra bejelentve a beruházás tényleges megkezdését. Bár a tényleges alagútfúrás csak jövőre kezdődik, a balliberális politikusok továbbra is az Orbán-kormányt hibáztatják, hogy az elmúlt négy évben egy centiméter pályaszakasz sem épült. A Fidesz emlékeztetett: PR-ra százmilliókat költenek, míg a hatályos nyomvonalra építési engedély sincs.

2006. 03. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődött a négyes metró alagútjának építése – jelentette be tegnap az Etele téren Demszky Gábor, aki Medgyessy Péterrel együtt elhelyezte azt az alapkövet, amelyben egy hengerbe zárva a földbe betonozták a metrótörvény egy példányát, a négyes metró alaprajzát és négy országos napilap, köztük a Magyar Nemzet egy-egy tegnapi számát. Az első markológépes „kapavágásokat” bemutató főpolgármester kijelentette: amikor 1998-ban az akkori pénzügyminiszter Medgyessyvel aláírta a metróépítést szabályozó szerződést, arra számított, hogy 2003-ban már utazhatnak is a föld alatti járművön. – A nyolc évvel ezelőtti kormányváltás után azonban a kicsinyes politikai bosszú, a provincializmus kerekedett felül, így 2003-ban másodszorra kellett az állammal szerződést kötnünk a beruházásról – mondta az SZDSZ-es politikus, a helyszínen lévő, Orbán Viktort ábrázoló óriásplakátra mutatva. Medgyessy Péter közölte: örül, hogy egy amnéziás volt miniszterelnök mellett Budapesten felelős városvezetők is vannak. Az MSZP 2004-ben eltávolított kormányfője arra utalt, hogy a jobboldal miniszterelnök-jelöltje idén februárban bejelentette: a Fidesz megépíti a négyes metrót, ha megnyerik a tavaszi választásokat.
Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője lapunknak leszögezte: Demszky Gábor minden metrómegállónál letehet egy alapkövet, tény: főpolgármestersége 16 éve alatt egyetlen centiméter alagutat sem épített. – A jogállamiság semmibevétele felemlegetni az 1998-as, a polgári kormányzat által felmondott szerződést, amelyről a Legfelsőbb Bíróság mondta ki, hogy jogalap nélkül kötötték, ugyanis az állam csak a költségvetésben jóváhagyott mértékig vállalhat kötelezettséget.
Megdöbbentő, hogy miközben a metró PR-munkáira több száz millió forintot költenek, az elfogadott nyomvonalra még építési engedélyt sem kapott a főváros – tette hozzá.
Emlékezetes, a négyes metró 300 millió forintos kommunikációs pályázatát tavaly az a Sawyer Miller Group nyerte el, amely korábban közbeszerzés nélkül a felszíni munkákhoz kapcsolódóan már végzett tájékoztatási feladatokat közpénzből, százmilliós nagyságrendben.
Mint arról folyamatosan beszámoltunk, Budapest MSZP– SZDSZ-es vezetői eddig többször is bejelentették, hogy már épül a négyes metró. Demszky Gábor a Medgyessy-kormány idején többször hangoztatta: Ha ebben a ciklusban nem kezdődik meg a négyes metró építése, a szocialisták elveszítik a következő választásokat. A városvezetés tavaly júniusban még 2005 őszére ígérte, hogy megkezdődik az alagútfúrás, az év végén már ez év nyarát jelölték meg kezdő időpontként. Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes most azt mondta, hogy a fúrópajzs idén szeptemberben 100 méteres munkahelyet alakít ki magának, a tényleges fúrás 2007-ben indul.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.