(Dénes Zoltán, K. Tóth László, Puskás Bence és Putsay Gábor)
Hazánkban a telekommunikációs emelt díjas szolgáltatásokból 12 milliárd forint árbevétel származott tavaly, ezen belül a fizetős, főleg szórakoztató tartalomszolgáltatásért 3-4 milliárd forintot fizettek az ügyfelek. Ezzel öszszefüggésben Tus Tamás, a harmadik generációs mobiltartalmakat is forgalmazó és előállító MFactory Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: bár a mobilkommunikációs szakma nagy része szerint 2006-ban sem fog előre törni a harmadik generációs mobiltelefónia, az idei év fontos időszak lesz az újszerű tartalmak megjelenése szempontjából.
Ennek hátterében részben az áll, hogy a második fél évtől egyre több megfizethető árú 3G-s telefon lesz a piacon, másrészt egyre jobban kiépülnek azok a hálózatok, amelyek lehetővé teszik a széles sávú tartalmak letöltését. Magyarországon mindhárom mobilszolgáltató építi, s részben már működteti harmadik generációs hálózatát, s az ilyen típusú tartalmak előállítása is óriási ütemben folyik. Úgy vélte: a harmadik generációs hálózatok a jelenleginél gyorsabb letöltést tesznek lehetővé, megváltoztatják az emberek médiafogyasztási szokásait is. A nemzetközi tapasztalatokat összegezve elmondta: a felhasználók elsősorban az erotikus tartalmakat keresik, de sokan töltenek le zenét, játszanak a mobillal, illetve néznek sportközvetítést on-line. Várda Eszter, a társaság tartalomfejlesztési igazgatója kifejtette: világszerte 72 millió előfizető használja a 42 országban működő mintegy 100 harmadik generációs hálózatot. 2010-ben a mobiltartalmakból származó bevétel Európában éves szinten eléri a 11,6 milliárd dollárt.
Változik a vasúti közlekedés az ünnepi időszakban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!