Magyar és külföldi befektetők egyaránt pályáznak a csepeli szabad kikötőt üzemeltető társaság 99 százalékos állami részvénycsomagjára. Lapunk információi szerint az ÁPV Rt. által februárban indított harmadik pályázaton a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. megvásárlására négyen adtak ajánlatot: az Erdért konzorcium – Erdért Rt., Erdért Ingatlanhasznosító Kft., Multicont Kft. –, a német Rhenus AG és a Rhenus Kft., a Wáberer’s Holding Logisztikai Zrt., valamint a Wallis Rt. Az első két pályázó ajánlata korábban nem felelt meg az állami vagyonkezelő igényeinek.
A BSZL Rt.-hez tartozik jelenleg az ország legnagyobb kikötőjének 75 éves üzemeltetési joga, illetve az ugyancsak 75 éves haszonélvezeti jog a kikötői területre, az ingatlanokra, a működtetéshez szükséges infrastruktúrára. A kikötő 153 hektáron működik, saját pályaudvarral rendelkezik, és hazánkban az egyetlen valódi kapcsolatot jelenti a közúti, vasúti, vízi szállítási rendszerek között. A 335 millió forint jegyzett és 477 millió forint saját tőkéjű BSZL Rt.- hez 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik.
Az ÁPV a múlt hónapban érvénytelenítette a BSZL-tendert, amire az Erdért konzorcium és a Rhenus adott ajánlatot. Ezt követően rohamléptekben hirdette meg az új pályázatot, amelyen az elbírálási határidő 30 nap – ami 30 nappal meghosszabbítható –, így még ebben a ciklusban értékesíthetik a kikötőt.
A Wáberer’s és a Wallis megjelenése kételyeket vethet fel a szabad kikötő esetében. A Wáberer’s ugyanis a Csepelhez közeli BILK Logisztikai Rt. tulajdonosa, így a BSZL megvásárlása esetén csaknem a teljes országos konténerforgalmat felügyelné. A Harbor logisztikai parkot felépítő, majd értékesítő Wallis Rt. elsősorban nem kikötőüzemeltetésben, hanem ingatlanfejlesztésben érdekelt.
Változik a vasúti közlekedés az ünnepi időszakban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!