Brutális forgalomirányító módszernek tartja az alagutak és a hidak közelében elhelyezett, a járművek magasság-ellenőrzésére szolgáló vasszerkezetek alkalmazását a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete. A teherautó-sofőrök által csak húsgyalunak nevezett eszköz gyakran kárt okoz a buszokban, kamionokban, és veszélyezteti az emberi életeket is – nyilatkozta lapunknak Schmál János, a szervezet alelnöke. Utóbbira példaként említette a ferihegyi gyorsforgalmi utat, ahol három halálos áldozatot követelt a februári baleset, amikor egy szerb-montenegrói turistabusz tetejét tarolta le a magasságkorlátozó szerkezet.
Az alelnök szerint a helyzet tarthatatlan, és ezért azt javasolják a közútkezelőknek és a közlekedés biztonságáért felelős hatóságoknak, hogy vezessék be a szenzoros kapuk lámpákkal kombinált rendszerét. Ez az infrakapu egyébként magyar találmány, és Zágrábban már hasznosítják. Nyugat-Európában is hasonló módszerrel védik a hidakat, alagutakat, valamint a nagy méretű kocsikat. A közúti műszer háromszáz méterrel az akadály előtt figyelmezteti a gépkocsivezetőt, hogy rakománya vagy a jármű önmagában meghaladja azt a magasságot, amellyel az adott útszakaszon biztonságosan lehet közlekedni, majd villogó jelzőlámpák utasítanák a sofőrt a megállásra.
Az egyesületnek tudomására jutott, hogy 2002 óta több cég és buszvezető pert kezdeményezett a húsgyaluk miatt keletkezett káruk megtérítéséért. Ezek a kezdeményezések azonban nem jártak sikerrel, noha egy szervizben hatvan busz légkondicionálóját kellett kicserélni, amit tönkretett a magasságjelző. A szervezet ezért közleményben fogalmazta meg javaslatait, de szakmai fórumokon is rendre elmondják a véleményüket.
Itt a fordulópont: Amerika és Oroszország tárgyalóasztalhoz ül















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!