Tavaly 390 millióra rúgott a zajdíj

Tavaly mintegy 390 millió forint zajvédelmi díjat szedett be a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport – mondta el Szollár Domokos, a Budapest Airport kommunikációs osztályának munkatársa az MTI-nek.

Hírösszefoglaló
2006. 03. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szollár Domokos emlékeztetett, hogy a zajvédelmi díjat 2005. január 1-jén vezette be a Budapest Airport (BA). Hozzátette, hogy a díj környezetterhelési díjként működik, tehát minden Ferihegyre közlekedő repülőgép után meg kell fizetni. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy nem bírságról van szó. A zajvédelmi díjból befolyt összeget elkülönített számlán kezeli a BA, és ez kizárólag zajvédelmi beruházásokra fordítható. „Olyanokra, amelyekkel a lehető legkisebb mértékűre csökkenthető a repülőtér környékén élőket érő zajhatás” – mondta Szollár Domokos.
A zajvédelmi díj bevezetése nem kötelező: ezt, az Európában egyébként ismert, de nem sok helyen alkalmazott díjat a BA önkéntesen vezette be. A díj bevezetésével egyszerre csökkentek a repülőtér használati díjai, tehát a légitársaságok nem fizetnek többet, csak az általuk fizetett összeg egy része lett „pántlikázott”. A zajvédelmi díj mértékét több tényező határozza meg: függ a gép típusától, a repülés napszakától és attól, hogy
le-, illetve felszállást végez az adott repülőgép. Példaként Szollár Domokos elmondta, hogy egy Boeing 737-es vagy egy Airbus 319-es nappali leszállás után 11,83 eurót fizet, míg éjszaka 143 eurót.
Ismertette: a tavaly befolyt közel 400 millió forintos összeg nagy részét az egyik legfontosabb, jelenleg futó zajvédelmi beruházás, a gyors-legurulóút finanszírozására fordították. Hozzátette, hogy a BA ősszel kezdte meg az 1-es terminál előtt húzódó 1-es futópályára csatlakozó gyors-legurulóút építését, amelynek egyik fő célja hogy tehermentesítse a repülőtér 2-es pályáját. Bizonyos időjárási viszonyok között ugyanis a repülőgépek Rákoshegy felől közelítik meg a repülőteret – mondta. Hozzátette: ha növelni tudják az 1-es pálya kapacitását, azzal el lehet érni, hogy Rákoshegy számára kedvezőtlen időjárás esetén is a forgalom 99 százaléka az 1-es pályát használja.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.