Tél végi útfelújítási káosz

Bár az egy héttel ezelőtti havazás és az azóta is tartó márciusi tél miatt csúsznak a tervezett fővárosi útfelújítások, a XIII. kerületi alsó rakparton elkezdett szegélyezési munkák egész Budapesten dugókat, fennakadásokat okoznak. A városháza illetékesei szerint ha javul az idő, a kátyúzás is felgyorsulhat majd, ugyanakkor a fővárosi ellenzék attól tart, hogy a kampányszerű aszfaltozás az idén is a minőség rovására megy.

2006. 03. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valóban jelentős közlekedési káoszt okoznak az idei útfelújítások, amelyek a közműmunkákkal már több városrészben, többek között Óbudán a Nánási úton, az I. és a II. kerületben a Bem rakparton, az V. kerületi Pesti alsó rakparton, a Váci út újpesti szakaszán megkezdődtek, a XIII. kerületi alsó rakparton, a Dráva utca és a Margit híd között pedig a múlt csütörtöktől szegélykorrekciót végeznek – mondta lapunknak Vajda Pál MSZP-s főpolgármester-helyettes. Emlékeztetett: 2006-ban a tavalyihoz képest két és félszeres hosszon, 21,1 milliárd forintból 200 kilométeren aszfaltoznak majd, ami összesen 172 útszakaszt érint. – Ismételten a budapestiek türelmét kérem, és javaslom: aki teheti, ne üljön autóba, a tömegközlekedést vegye igénybe – tette hozzá.
A szegélyezési munkák ma a Pesti alsó rakparton folytatódnak a Margit híd és a Roosevelt tér között, ahol sávszűkületek lassítják majd a forgalmat. Március második felében a rakparti szakaszokon megkezdődnek a marási munkák, amelyek ideje alatt már csak egy-egy sáv lesz járható, míg az áprilisi–májusi aszfaltozásokkor az érintett szakaszokat lezárják. A felújítások első ütemében látnak hozzá olyan forgalmas útvonalak előkészítéséhez, mint a Budaörsi és a Pesti út külső része, a Cinkotai út, az M3-as, illetve a 6-os út egy-egy szakasza, valamint a Nagytétényi út teljes hossza.
Szálka Miklós, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes elnöke szerint beláthatatlan következményei lehetnek annak, hogy a burkolatcseréket idén sem előzték meg megfelelő műszaki vizsgálatok, továbbra sem alkalmazzák az úgynevezett lehajlásmérést. Hozzátette: a közműcseréket azonnal követik az aszfaltozási munkák, és a kampányszerű gyorsaság feltehetőleg idén is a minőség rovására megy.

Csak jó időben kátyúznak. Budapesten péntek reggeli adatok szerint 2026 kátyú volt a fő- és tömegközlekedési útvonalakon – közölte lapunkkal Csanádi Csaba, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. közútfenntartási igazgatója. A társaság jelenleg 24 brigáddal nappal, néggyel pedig éjszaka dolgoztat, jó idő esetén a hétvégeken is. – Az egy héttel ezelőtti nagy havazás után a kátyúzás leállt, de a tavasz beköszöntével felgyorsítjuk a gödrök betemetését – ígérte az igazgató, kiemelve, hogy a közelmúltban felújított utakon keletkezett kátyúkat a kivitelezőknek kell helyreállítaniuk, míg a mellékutcák hibáinak kijavítása továbbra is a kerületek felelőssége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.