Bár a parlament február 14-én erre felhatalmazást adott, a korábbi tervekkel ellentétben még mindig nem írta alá Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az úgynevezett programutak finanszírozásának feltételét jelentő szerződést az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-vel, így a március végére meghirdetett sztrádakötvény kibocsátása is késést szenvedhet – értesült a Magyar Nemzet. Lapunk érdeklődésére Ábrahám Gergely, a miniszter szóvivője elismerte: még jelenleg is tartanak a szerződés előkészítésének munkálatai. Ábrahám nem jelölt meg határidőt a megállapodás aláírására. Információink szerint a szerződés, valamint az 500 milliárd forint értékű kötvénykibocsátás csúszásának hátterében az áll, hogy szakmai berkekben erős ellenállás bontakozott ki a tranzakció előkészítésénél, a kötvénykibocsátás ugyanis lényegesen – szakértői számítások szerint mintegy 70 milliárd forinttal – drágább megoldás, mint a közvetlen állami finanszírozás. A kötvénykibocsátás előnye ugyanakkor, hogy ezzel a technikával költségvetésen kívüli tételként lehet elszámolni a sztrádaépítések kiadását.
Eközben a korábban meghirdetett összeg kétszereséért, 50 milliárd jen értékben adott megbízatást a magyar kormány egy hétéves szamurájkötvény megszervezésére – közölte tegnap a Daiwa Securities pénzintézet. A kötvény bevételéből idén lejáró államadósságot törleszt hazánk, amely utoljára január 10-én adott ki devizakötvényt egymilliárd euró értékben. Tegnap az Államadósság Kezelő Központ Rt. mandátumot adott egy tízéves, 500 millió font értékű kötvény kibocsátásának megszervezésére is. A kötvényt árazása március végén történik meg.

QR-kódos csalás terjed parkolóautomatáknál