Noha már 12 ezer európai munkahely leépítését és európai üzemének bezárását helyezte tavalyelőtt kilátásba vállalatánál, az Opelnél az amerikai General Motors, most egyik magas rangú német illetékese közölte, hogy a karcsúsítás nem lesz elég, még egy európai üzem esik annak áldozatul. A sajtó szerint vagy németországi vagy nagy-britanniai üzemről lehet szó.
Hans Demant a Financial Times című lapnak azt mondta, hogy a leépítés az Astra újabb modelljének gyártóbázisát érintheti, a lap szerint négy üzem is érintett az Astra gyártóprogramjában, a németországi és nagy-britanniai mellett egy belgiumi és egy lengyelországi Opel gyártóegység is. Demant úgy vélte, hogy a döntés az év vége felé várható csak. Megjegyezte, hogy a bezárások nem feltétlenül jelentik azt, hogy „mindent Kelet felé viszünk”. Elemzők szerint a német és a brit üzem termelékenysége hagy kívánnivalót maga után. Kedden a General Motors Corp. vezérigazgatója, Rick Wagoner a genfi autókiállításon kijelentette, hogy a cég idei célja európai veszteségeinek megszüntetése. A menedzser jelezte, részvényesi kényszer hatására úgy döntöttek: vezetői javadalmazása felére csökken, míg más igazgatóké 30-50 százalékkal mérséklődik, sőt feleződik az osztalék, és csökkennek azok a pénzek is, amit nyugdíjjáradékként fizetnek a dolgozóknak. A döntést a részvényesek kényszerítették ki, illetve fogadták el élükön Kirk Kerkoriannal, a multimilliárdos nagyrészvényessel.

Még ma összeül a Védelmi Tanács Ukrajna miatt