Nem tudott érvényes fel- és leszállóhely kijelölésére vonatkozó engedélyt bemutatni a baleset helyszínén a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nagyhalászon szombaton lezuhant Kamov permetezőhelikopter pilótája – közölte vasárnap lapunkkal Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője. Márpedig szerinte minden mezőgazdasági munkát végző légi járműnek – amennyiben nem repülőteret használ – a Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (PLH) ilyen iratot kell kérnie, amit annak függvényében kaphat meg, hogy az adott terület alkalmas-e repülési célra. A PLH szóvivője tegnap rámutatott: ha szombaton ez az engedély nem létezett, azt már utólag nem lehet beszerezni, s ennek hiánya mindenképp a pilóta számlájára írható.
Mivel Bajkó Erika szerint a Heves megyei Atkáron lezuhant Cessna sportrepülő helyszíni vizsgálatának befejeztével sem találták meg azokat az okmányokat, amelyeket kötelezően a fedélzeten kell tartani, tegnapig nem lehetett tudni, hogy a gép rendelkezett-e érvényes műszaki engedéllyel. Emiatt a Közlekedésbiztonsági Szervezet tegnap a PLH-hoz fordult hivatalos tájékoztatásért. Lapunknak a légügyi hatóság szóvivője elmondta, hogy 2007 márciusáig a Kamov és a Cessna is rendelkezik légialkalmassági bizonyítvánnyal. – Műszakilag tehát mindkét gép rendben volt a baleset bekövetkeztekor, ami azt valószínűsíti, hogy nem technikai hiba miatt zuhantak le – hangsúlyozta Punka György.
A szerencsétlenségek emberáldozatot nem követeltek, de a Cessna pilótáját és a vele együtt repülő fiát a hatvani kórházban ápolják. Tóth Róbert főorvostól megtudtuk, hogy a pilótát ugyan bokacsonttörés miatt megoperálták, de állapota kielégítő. A fia azonban arccsonttörést szenvedett a balesetben, őt emiatt további ellátásra, szakintézetbe küldik. Az élete nincs veszélyben, de sérülései súlyosak.

Menczer: Zelenszkij elmondta, hogy ő is irányítja a Tisza Pártot