Kétmillió forintos bírsággal sújtotta a MÁV Zrt.-t a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) a telefonközpont kiszervezése ügyében lefolytatott szabálytalan tárgyalásos eljárás miatt. A MÁV Zrt. személyszállítási üzletága tavaly novemberben egyszerűsített tárgyalásos eljárásban hat céget kért fel a telefonközpont működtetésére, az ott dolgozók foglalkoztatására és az eszközpark megvásárlására szóló ajánlat megtételére. A tárgyalás során mást ígért a MÁV a későbbi nyertes Sykes Kft.-nek, és mást a második helyre sorolt Első Pesti Telefontársaság Rt.-nek. A nyertessel szemben azt vállalta a vasúttársaság, hogy az évi 2,3 millió hívás 90 százalékát akkor is megtéríti, ha ennél kevesebb a valós szám. A második helyezettel szemben viszont három hónapos forgalom-előrejelzést vállalt, továbbá azt, hogy a jelzett forgalom 90 százalékát kifizeti.
A második helyezett Első Pesti Telefontársaság Rt. azért fordult a KDb-hez, mivel szerinte a MÁV nem bánt egyenlően az ajánlattevőkkel, ezért azok nem tudtak versengeni. Érdeklődésünkre a MÁV illetékese közölte: a MÁV által üzemeltetésre átadott eszközökért a Sykes Kft. által fizetett díj 30 százalékkal volt több, mint ami a második helyezett társaság ajánlatában szerepelt, és a percdíj is jelentősen alacsonyabb volt. A MÁV számára üzletileg előnyösnek számított a döntés. A bírságot a KDb eljárási hibáért szabta ki, ami a vasúttársaság szerint nem befolyásolta az eljárás eredményét.

Orbán Viktor: Európának sosem lesz érdeke, hogy egy Oroszországgal szembeni háborúban vegyen részt