Közbeszerzési bírság a MÁV-nak

MTI
2006. 04. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kétmillió forintos bírsággal sújtotta a MÁV Zrt.-t a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) a telefonközpont kiszervezése ügyében lefolytatott szabálytalan tárgyalásos eljárás miatt. A MÁV Zrt. személyszállítási üzletága tavaly novemberben egyszerűsített tárgyalásos eljárásban hat céget kért fel a telefonközpont működtetésére, az ott dolgozók foglalkoztatására és az eszközpark megvásárlására szóló ajánlat megtételére. A tárgyalás során mást ígért a MÁV a későbbi nyertes Sykes Kft.-nek, és mást a második helyre sorolt Első Pesti Telefontársaság Rt.-nek. A nyertessel szemben azt vállalta a vasúttársaság, hogy az évi 2,3 millió hívás 90 százalékát akkor is megtéríti, ha ennél kevesebb a valós szám. A második helyezettel szemben viszont három hónapos forgalom-előrejelzést vállalt, továbbá azt, hogy a jelzett forgalom 90 százalékát kifizeti.
A második helyezett Első Pesti Telefontársaság Rt. azért fordult a KDb-hez, mivel szerinte a MÁV nem bánt egyenlően az ajánlattevőkkel, ezért azok nem tudtak versengeni. Érdeklődésünkre a MÁV illetékese közölte: a MÁV által üzemeltetésre átadott eszközökért a Sykes Kft. által fizetett díj 30 százalékkal volt több, mint ami a második helyezett társaság ajánlatában szerepelt, és a percdíj is jelentősen alacsonyabb volt. A MÁV számára üzletileg előnyösnek számított a döntés. A bírságot a KDb eljárási hibáért szabta ki, ami a vasúttársaság szerint nem befolyásolta az eljárás eredményét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.