Eredménytelenül zárult a Ferihegyi repülőtéren a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) által kezdeményezett sztrájkegyeztetés – tájékoztatta lapunkat tegnap a szakszervezet elnöke. Csorba Attila elmondta: a Budapest Airport (BA) Zrt. új menedzsmentjével március 24-én kezdték meg a nyolcnapos sztrájkegyeztetési eljárást. Ennek során a munkáltató képviselői mindössze négy alkalommal voltak hajlandók tárgyalóasztalhoz ülni a szakszervezet képviselőivel. Csorba szerint annak ellenére, hogy március 30-án már jelentősen közeledtek az álláspontok, sőt szóban sikerült is megállapodásra jutniuk – az LDFSZ elfogadja a 9350 forintos alapbéremelést és a 9000 forintos cafetériaemelést –, a tulajdonos az utolsó pillanatban megzsarolta küldötteiket, feltételül szabva, hogy a szakszervezet írja alá a többi érdekképviselettel február elején kötött megállapodást.
Az LDFSZ ismét kijelenti, hogy a többi szakszervezet által már elfogadott és a munkavállalók számára rendkívül előnytelen februári megállapodást jelenlegi formájában nem írja alá. Álláspontjuk szerint a BA Rt. brit tulajdonosainak magatartása mélyen elítélendő. Csorba Attila hangsúlyozta: szakszervezetük arra kéri a munkáltatót, hogy folytassák a tárgyalásokat, és a sztrájk elkerülése érdekében állapodjanak meg. Számukra a legfontosabb, hogy a munkáltató maradéktalanul tartsa be a munka törvénykönyvét, a kollektív szerződést, eddigi tapasztalatuk szerint ugyanis a BA Zrt. jelenlegi menedzsmentje fittyet hány a magyar törvényekre. Lapunk az ügyben megkísérelte megszólítani a BA Zrt. képviselőit, ám tegnap nem jártunk sikerrel. Csorba Attila úgy értesült, hogy a cég és annak tulajdonosai nem terveznek további tárgyalásokat.

Mindenki csinálja, pedig rég betiltották: ön tisztában van ezzel a törvénnyel?