A luxusadót életre hívó jogszabály megszületése óta kormányzati szereplők többször hangsúlyozták: az új adónemből már az idén legalább egymilliárd forintos bevétel várható, ami a területileg illetékes önkormányzatokat illeti. A helyhatóságok mindazonáltal már korábban hangot adtak kételyeiknek: szerintük a bevételek jó néhány esetben az adó beszedésével járó kiadásokat sem fedezik majd. Egyelőre úgy tűnik, nekik lesz igazuk. Az adóosztályokhoz ugyanis elenyésző menynyiségű bevallás érkezett, pedig a határidő május 2-án lejár. Ám a 100 millió forintos érték meghaladásáról szóló bevallás nélkül a luxusadó nem vethető ki.
Az önkormányzat ezért vizsgálatot indíthat, s ha bebizonyosodik a mulasztás, az adó behajtása mellett bírságot és késedelmi pótlékot vethet ki – tájékoztatta lapunkat Zara László, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnöke. A helyhatóságok a mulasztások felderítése során azonban saját hatáskörben járnak el, vagyis a „nyomozás” költsége is őket terheli. Erre igen sok esetben sor kerülhet: a fővárosi önkormányzathoz eddig nyolc bevallás érkezett, tegnapi cikkében pedig a Napi Gazdaság a Budapest környéki, felkapott települések – Telki, Solymár, Budakalász, Nagykovácsi és Veresegyháza – esetében összesen egy bevallás befutásáról tudott beszámolni. A feladat méretét jól mutatja, hogy csak Budapesten 980 ezer lakóingatlan van. Az is igaz, hogy lapunk kérdésére Valkó Dávid, az Otthon Centrum (OC) elemzője leszögezte: csak az ő nyilvántartásukban legalább 300 olyan ingatlan szerepel, amely a luxusadó hatálya alá esik. Vagyis egyes körzetekben akár még pozitív pénzügyi eredmény is születhet az új adóból…
Közelgő uniós döntés a regisztrációs adóról. Hamarosan megpecsételődhet a magyar regisztrációs adó sorsa: az Európai Bíróság (EB) június 1-jén tárgyal arról, hogy a vitatott adónem megfelel-e a közösségi jognak. A Hajdú-Bihar Megyei Bíróság arra kér választ az EB-től, hogy indokolt-e az egyes tagállamokban a más tagállamból származó használt autók esetében olyan adó fenntartása, amely figyelmen kívül hagyja a gépkocsi értékét, s a fizetendő adó összegét kizárólag a műszaki tulajdonságok, valamint a környezetvédelmi osztály alapján határozza meg. A kérelem arra is kitér, hogy megfelel-e az EU-s jogszabályoknak a regisztrációs adóról szóló törvény az importból származó használt autók esetében, figyelembe véve, hogy a törvény hatálybalépése előtt Magyarországon nem kellett regisztrációs adót fizetni korábban már forgalomba helyezett gépjárművek után.
Változik a vasúti közlekedés az ünnepi időszakban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!