Nem kizárt, hogy Szlovákia újra állami tulajdonba veszi a Transpetrol olajvezeték-üzemeltető társaság korábban privatizált 49 százalékát. A cég a Barátság kőolajvezeték Szlovákiára eső szakaszát kezeli.
A pakett jelenleg a végnapjait élő Jukosz olajtársaság tulajdonában van. A feldarabolt orosz társaság a szintén orosz, ráadásul Kreml közelinek tartott Rosznyeft olajcégnek szeretné eladni 103 millió dollárért szlovák részesedését, moszkvai lapok azonban úgy vélik, hogy ez a terv kútba eshet Pozsony ellenállásán. A Jukosz–Rosznyeft-üzlet nyélbe ütéséhez ugyanis szükség van az illetékes szlovák hivatalok jóváhagyására is, de orosz értesülések szerint a szlovák kormány még hezitál. Az újbóli állami tulajdonba vétel mellett az orosz függéstől való szabadulás igénye szól, ám az sem lehetetlen, hogy Szlovákia csak keresni akar az ügyleten. A szóban forgó társaságért ugyanis egy másik orosz cég 250 millió dollárt kínált, a Rosznyeft által felkínált áron való visszaállamosítás utáni újbóli magánosítás tehát jó üzletnek mutatkozik.
A távirati iroda tegnapi összefoglalójából kiderül, hogy a huzavonának magyar vonatkozása is van. A Transpetrol egyik fő ügyfele, a pozsonyi Slovnaft-finomító ugyanis a Mol tulajdonában van, s a magyar cég vásárol számára olajat, de nem a Rosznyefttől. Ráadásul a 250 millió dollárt kínáló Szevero-Zapadnaja Nyeftanaja Gruppa is partneri viszonyban áll a Mollal.
Illegális migráció: Sötét összefüggések rajzolódnak ki a legújabb adatokból















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!