Taxidroszt csak pályázóknak

A Budapest Airport vezetése szerint elfogadhatatlan a repülőtéri taxiszolgáltatás. A társaság a tervezettnél később, néhány héten belül hirdeti meg a pályázatot, ugyanis az érdekelt felekkel, elsősorban a taxitársaságokkal még egyeztetnie kell.

Putsay Gábor
2006. 04. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

E hét csütörtökön tárgyalja a fővárosi önkormányzat közgyűlése a taxiállomások létesítéséről, üzemeltetéséről szóló rendelet módosítását. A közgyűlés annak apropóján tűzte napirendre a helyi jogszabály módosítását, hogy a Budapest Airport (BA) Zrt. vezetése egyetlen társasággal kíván szerződést kötni a repülőtéri utasok szállítására. Mindez annyit jelent, hogy a terminálok előtti taxiállomást csak az a társaság használhatja, amelyikkel szerződést kötnek. (Ugyanakkor telefonon bármelyik társaság autóját Ferihegyre rendelhetik az utasok.) A rendelet módosítására azért van szükség, mert a drosztok közterületen működnek, az pedig jelenleg tiltott a fővárosban, hogy az állomásokat csak egyetlen társaság használhassa.
A BA vezetésének álláspontja szerint a repülőtéri taxiszolgáltatás színvonala elfogadhatatlan, a legtöbb panasz a gyanútlan külföldiek részéről érkezik. Az új szolgáltatót pályázaton választják ki. A tenderen bármely taxivállalat elindulhat, ám szigorú feltételeknek kell megfelelniük. Így például 180-200 autó szükséges a flottához, továbbá a cégnek hozzá kell járulnia ahhoz, hogy biztonsági szempontok miatt ellenőrizzék a vállalatot és az alkalmazottakat. Megfelelő színvonalú – a BA által előírt –, tiszta és biztonságos járműveket kell rendelkezésre bocsátani, a sofőröknek alapfokon kell beszélniük egy idegen nyelvet, és átlátható, könnyen értelmezhető díjtáblázatot kell megismertetni az utassal, még mielőtt beszáll a járműbe.
Minden bizonnyal elrettentette a nem szokványos kezdeményezés a taxivállalatok egy részét, ugyanis a BA a fentiek bejelentése után a tender elhalasztásáról döntött. Eredetileg áprilisban írták volna ki a pályázatot, a repülőtér üzemeltetője ezt a következő hetekre ígéri. Az érintett kilenc taxivállalat tisztázni szeretné a repülőtér vezetésével, hogy pontosan milyen elvárásokat fogalmaztak meg a gépjárművek összetételével, illetve a sofőrök idegennyelv-ismeretével kapcsolatban. Nagy a tét: hároméves megállapodást köt a győztes céggel a BA.
Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara taxis szakmai kollégiumának vezetője lapunknak úgy nyilatkozott, hogy jónak tartják a kezdeményezést, hiszen a repülőtéren végre szabályozott lesz a szolgáltatás. A főváros közterületein lévő drosztok üzemeltetését az érvényben levő rendelet szerint a Taxiállomás Közhasznú Társaság láthatja el, amely azonban megállapodást köthet más gazdálkodó szervezettel is erről. A döntéshozók szerint ez nem felel meg a korszerű követelményeknek, ezért az új rendeletben speciális feltételeket határoznak meg. A legfontosabb változás az lesz, hogy az új üzemeltetőnek – a repülőtéren is – megfelelő utaskiszolgálási pontot kell biztosítania a taxiállomáson kívüli területen azon szolgáltatónak is, amelyik utassal érkezik, illetve amelyiket az érkező utas rendel meg. A rendeletet a Gazdasági Versenyhivatal munkatársai is véleményezik. Vétójoga nincs, a hivatal csak véleményt alkothat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.