E hét csütörtökön tárgyalja a fővárosi önkormányzat közgyűlése a taxiállomások létesítéséről, üzemeltetéséről szóló rendelet módosítását. A közgyűlés annak apropóján tűzte napirendre a helyi jogszabály módosítását, hogy a Budapest Airport (BA) Zrt. vezetése egyetlen társasággal kíván szerződést kötni a repülőtéri utasok szállítására. Mindez annyit jelent, hogy a terminálok előtti taxiállomást csak az a társaság használhatja, amelyikkel szerződést kötnek. (Ugyanakkor telefonon bármelyik társaság autóját Ferihegyre rendelhetik az utasok.) A rendelet módosítására azért van szükség, mert a drosztok közterületen működnek, az pedig jelenleg tiltott a fővárosban, hogy az állomásokat csak egyetlen társaság használhassa.
A BA vezetésének álláspontja szerint a repülőtéri taxiszolgáltatás színvonala elfogadhatatlan, a legtöbb panasz a gyanútlan külföldiek részéről érkezik. Az új szolgáltatót pályázaton választják ki. A tenderen bármely taxivállalat elindulhat, ám szigorú feltételeknek kell megfelelniük. Így például 180-200 autó szükséges a flottához, továbbá a cégnek hozzá kell járulnia ahhoz, hogy biztonsági szempontok miatt ellenőrizzék a vállalatot és az alkalmazottakat. Megfelelő színvonalú – a BA által előírt –, tiszta és biztonságos járműveket kell rendelkezésre bocsátani, a sofőröknek alapfokon kell beszélniük egy idegen nyelvet, és átlátható, könnyen értelmezhető díjtáblázatot kell megismertetni az utassal, még mielőtt beszáll a járműbe.
Minden bizonnyal elrettentette a nem szokványos kezdeményezés a taxivállalatok egy részét, ugyanis a BA a fentiek bejelentése után a tender elhalasztásáról döntött. Eredetileg áprilisban írták volna ki a pályázatot, a repülőtér üzemeltetője ezt a következő hetekre ígéri. Az érintett kilenc taxivállalat tisztázni szeretné a repülőtér vezetésével, hogy pontosan milyen elvárásokat fogalmaztak meg a gépjárművek összetételével, illetve a sofőrök idegennyelv-ismeretével kapcsolatban. Nagy a tét: hároméves megállapodást köt a győztes céggel a BA.
Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara taxis szakmai kollégiumának vezetője lapunknak úgy nyilatkozott, hogy jónak tartják a kezdeményezést, hiszen a repülőtéren végre szabályozott lesz a szolgáltatás. A főváros közterületein lévő drosztok üzemeltetését az érvényben levő rendelet szerint a Taxiállomás Közhasznú Társaság láthatja el, amely azonban megállapodást köthet más gazdálkodó szervezettel is erről. A döntéshozók szerint ez nem felel meg a korszerű követelményeknek, ezért az új rendeletben speciális feltételeket határoznak meg. A legfontosabb változás az lesz, hogy az új üzemeltetőnek – a repülőtéren is – megfelelő utaskiszolgálási pontot kell biztosítania a taxiállomáson kívüli területen azon szolgáltatónak is, amelyik utassal érkezik, illetve amelyiket az érkező utas rendel meg. A rendeletet a Gazdasági Versenyhivatal munkatársai is véleményezik. Vétójoga nincs, a hivatal csak véleményt alkothat.
Brüsszel háborús tervei megbuktak: magyar diplomáciai siker a csúcson – napi összefoglaló














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!