Több magyar tej Arábiába

Hazai tejipari cégek húztak hasznot a dán termékekkel szemben az arab térségben hónapok óta tartó embargóból. A muzulmán hitű országok azután hirdettek bojkottot a Dániából érkező árukra, köztük a forgalom számottevő hányadát jelentő sajtokra, hogy az északi ország egyik napilapja Mohamed prófétát kifigurázó gúnyrajzokat közölt.

Kiss Roland
2006. 04. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az arab országokban azonban igen népszerű a feta, azaz a krémfehér sajt. Azóta, hogy a Made in Denmark feliratú termékeket a mozlim hívek nemkívánatosnak nyilvánították, a kereslet egy részét magyar vállalkozások elégítik ki. Az új piacok megszerzésében a Kőröstej Kft. jár élen, amely képes volt a kétszeresére növelni az arab piacokra irányuló export mértékét. Sikerüket annak köszönhetik, hogy a libanoni származású tulajdonos, Riad Naboulsi igen jó kapcsolatokat ápol a magyarországi, valamint a térségbeli arab közösségekkel. Még akkor is, ha a vitatott rajzokat magyar orgánumok – a Magyar Hírlap és a Népszabadság – is közölték.
Részletek a 15. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.