Zuglóban csupán ígéret a zajvédő fal

Baráth Etele, a XIV. kerület szocialista országgyűlési képviselője a választások előtt és tavaly is ígéretet tett a zuglóiaknak, hogy a norvég program támogatásával az M3-as autópálya bevezető szakaszánál megépül a régóta várt zajvédő fal. Értesüléseink szerint a felhasználható támogatásról csak decemberben lesz döntés.

Putsay Gábor
2006. 04. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zuglóban régóta napirenden van az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett létesítendő zajvédő fal, ami elsősorban az út mentén lévő házakban élőknek a helyzetét könnyítené meg. A bevezető szakasz ugyanis a főváros egyik legforgalmasabb útja, a lakóépületek a pálya mellett helyezkednek el, a zaj- és levegőszennyezés meghaladja az elfogadott határértéket. Külső forrásból lenne lehetőség a létesítmény megépítésére, ez azonban egyelőre elsősorban csupán a kampánycélok között szerepel.
Baráth Etele, Zugló szocialista országgyűlési képviselője már tavaly nyáron bejelentette, hogy az úgynevezett norvég program keretében megépül a zajvédő fal az M3-as XIV. kerületi szakaszán. Mint ahogyan akkor közölte, 2005 végéig befejeződik a tervezés, és 2006 tavaszán megkezdődhet az építkezés hat kilométer hosszon. A képviselő értesüléseink szerint a választásokat megelőzően egy lakossági fórumon azt mondta a helyieknek, hogy a zajvédő fal 2007-ben épül meg. Baráth Etele honlapján az szerepel, hogy a helyiek életkörülményeit jelentősen javító program beindítása, a kivitelezési munkák megkezdése 2007 második felében várható, jelenleg az engedélyek megszerzéséhez szükséges dokumentumok beszerzése, a hatástanulmányok összeállítása folyik.
Információink szerint azonban a norvég programból erre a célra fordítható források felhasználásáról még nem döntöttek az illetékesek. Információink szerint ugyanis decemberben derül ki, hogy ebből az alapból fel lehet-e használni forrást a létesítmény megépítéséhez. A tervek is csak ekkor készülnek el, ezt követően lehet közbeszerzési pályázatot meghirdetni. Kedvező határozat esetén a norvég alapból egymilliárd forint nyerhető el pályázat útján a beruházáshoz, ez az összeg a fejlesztés 85 százalékát fedezné, a fennmaradó részt pedig a fővárosi önkormányzatnak kell biztosítania.
Információink szerint a zuglói fejlesztési programok felgyorsítása érdekében 2004 őszén került az Országgyűlés elé egy csomag a Fidesz előterjesztésében, amelyben többek között a Nagy Lajos király út kiszélesítése, a Thököly út felújítása, illetve a Bosnyák tér rendezése szerepelt. Erről az előterjesztésről nem tárgyalt az Országgyűlés, Baráth Etele is ez ellen szavazott.
Lapunk megkereste az országgyűlési képviselőt, aki nem kívánt a Magyar Nemzetnek nyilatkozni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.