Úgy tekint az érdekeltségi körébe tartozó miskolci DAM 2004 Kft.-re az ukrán Donbass Ipari Szövetség, mintha nem is létezne – fogalmazott Ágotai József, a miskolci vasasszakszervezet elnöke –, ugyanis a gyárvezetés, bár egyetértene a mintegy 970 dolgozó 10-15 ezer forintos idei bérfejlesztési igényének jogosságával, semmilyen lépéseket nem tesz a probléma megoldására. Ráadásul Ágotai József úgy tudja, a Donbass vezérkara közvetítő segítségével szeretne egyezségre jutni, noha hozzátette: a semminek tűnő bérfejlesztéshez nincs szükség külső szakértőkre. Szerinte egy dologról kellene beszélni, nevezetesen arról, hogy mi lesz a munkavállalók sorsa, hiszen a műszakpótlékokkal, szociális juttatásokkal együtt kevesebb mint nettó nyolcvanezer forintos jövedelmük abszolút nincs arányban a teljesítményükkel.
A szakszervezeti vezető összehasonlításképpen megemlítette, hogy a szintén Donbass-tulajdonú dunaújvárosi Dunaferr dolgozói csaknem kétszeresét keresik a diósgyőriek nettó béréhez képest, holott a diósgyőri acélmű olyan – Közép-Európában egyedülálló – ötvözött és járműipari termékeket gyárt, amelyek iránt óriási a hazai és nemzetközi kereslet. Ágotai József kijelentette: a DAM dolgozóinak nincs okuk a szégyenkezésre, mert egyrészt megfelelő mennyiséget produkálnak, másrészt pedig kiváló minőségben, nagy szakértelemmel látják el a rájuk bízott feladatokat. Az elnök szavaira reagálva az alkalmazottak úgy fogalmaztak, az ukránok kihasználják őket, s a bérfejlesztés ügyében a halogató taktikát választották. Elmondták, hogy a május 11-én megtartott kétórás figyelmeztető sztrájk nem hozott eredményt, ám ha a tulajdonos továbbra sem tekinti tárgyalópartnernek képviselőiket, vélhetően újabb munkabeszüntetést szerveznek, mégpedig záros határidőn belül. Nekik nincs veszítenivalójuk, itt csakis a 230 éves múltra visszatekintő diósgyőri kohászat jövője válhat ismét kétségessé.
Melles Andrást, a DAM 2004 Kft. ügyvezető igazgatóját továbbra sem tudtuk elérni, annyit viszont megtudtunk, hogy a cégvezető majdhogynem minden idejét a bérfejlesztés ügyeinek szenteli. Mint kiderült, a legutóbbi sztrájk nem okozott veszteséget az acélipari társaságnak, de ha a dolgozók az újabb munkabeszüntetés mellett döntenek, annak beláthatatlan következményei lehetnek.
Amerikai blokád alatt maradnak a venezuelai olajszállító hajók















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!