Biztos, hogy belefért?

Egyik párt sem lépte túl a 386 millió forintos kampányköltségkeretet – ez Szekeres Imre (MSZP), Kuncze Gábor (SZDSZ) és Szijjártó Péter (Fidesz) nyilatkozataiból derült ki tegnap. Médiaelemző cégek vizsgálatai a politikusi nyilatkozatoknak ellentmondanak; szerintük például a szocialisták több mint 610 milliót költhettek csupán a tévéreklámokra.

Munkatársunktól
2006. 05. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Belefért az MSZP a kampánycélokra felhasználható 386 millió forintos pénzügyi keretbe – ezt Szekeres Imre, a párt elnökhelyettese mondta kedden az MTV Nap-kelte című műsorában. Hasonlóan nyilatkozott Kuncze Gábor is, aki kifejtette: az SZDSZ a törvényeknek megfelelő elszámolását le fogja adni, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) pedig azt rendben fogja találni. A képviselő szerint ennek ellenére a pártfinanszírozási törvény átdolgozásra szorul, hogy a politika „feje fölül elhárítsa a korrupciónak még a gyanúját is”. Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője érdeklődésünkre elmondta: mind a tartalmi, mind a formai, mind a financiális törvényi előírásokat betartva folyt az ellenzéki párt kampánya, a költségekre vonatkozó elszámolást az ÁSZ-nak határidőre megküldik. Az MDF-nél nem sikerült elérnünk az illetékest.
A politikusi nyilatkozatokkal szemben az AGB Nielsen Media Research becslése szerint március elsejétől a második forduló végéig csak tévés hirdetésekre 615 milliót fordított a nagyobbik kormánypárt (az összeg a Fidesznél 248, az SZDSZ-nél 213, az MDF-nél 161 millió forint). Az RTL Klub nyilvánosságra hozta, mennyit fizettek a kereskedelmi csatornának a pártok a reklámokért: az MSZP 148, a Fidesz 118, az SZDSZ 75, az MDF 32 millió forintot.
A TNS Media Intelligence felmérése szerint a politikai reklámköltés az MSZP részéről 1,3 milliárd, a Fidesznél 1,1 milliárd, az SZDSZ-nél 568 millió, az MDF-nél 408 millió forintra tehető. Ez a számítás listaárakból indul ki, és nem számol az esetleges kedvezményekkel, viszont csak a január–márciusi időszakra vonatkozik, az áprilisi költségeket már nem tartalmazza.
Az OM Audit Kft. adatai szerint április elején 8677 fideszes plakát volt kinn a közterületeken, jóval több, mint a másik három pártnak összesen. Januártól áprilisig a nagyobbik ellenzéki párt 1,6 milliárd, az MSZP 715, az SZDSZ 369, az MDF 307 millió forintért bérelt reklámfelületet.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.