Előretörtek a piacon a dobozos tejek

Nagy Ottó
2006. 05. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt egy évben három százalékkal csökkent a hazai tejfogyasztás – derül ki a GfK Hungária piackutató intézet legfrissebb kutatásából. Ez az adat abból a szempontból is érdekes, hogy az egyre csökkenő fogyasztói áraknak köszönhetően az utóbbi években folyamatosan nőtt hazánkban az értékesített tejmennyiség. A magyar lakosság háromnegyede hetente legalább egyszer fogyaszt tejet. A piaci átrendeződés fő nyertesei az ultrapasztőrözött, tartós, dobozos (UHT) termékek. Ebben egyrészt a vásárlók kényelmi szempontjai, másrészt az árváltozások játszottak szerepet, hiszen az UHT-tejek fogyasztói ára 2005-ben – az előző évhez képest – mintegy 14 százalékkal csökkent. Ezzel összhangban az UHT-tejet vásárló háztartások száma erőteljesen növekedett. Ez a tendencia viszont nem folytatódott az idén: az UHT-tejeket a háztartások 46,5 százaléka vásárolta az eddig adatok szerint. A dobozos friss tejekből értékesített mennyiség tavaly mintegy 30 százalékkal növekedett, a műanyag palackos kiszerelés részesedése töredékére zsugorodott. A zacskós friss tejek átlagára mintegy 3 százalékkal nőtt, ami tovább gyorsította a terméknél az évek óta tartó, fokozatos piacvesztést.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.