Az elmúlt egy évben három százalékkal csökkent a hazai tejfogyasztás – derül ki a GfK Hungária piackutató intézet legfrissebb kutatásából. Ez az adat abból a szempontból is érdekes, hogy az egyre csökkenő fogyasztói áraknak köszönhetően az utóbbi években folyamatosan nőtt hazánkban az értékesített tejmennyiség. A magyar lakosság háromnegyede hetente legalább egyszer fogyaszt tejet. A piaci átrendeződés fő nyertesei az ultrapasztőrözött, tartós, dobozos (UHT) termékek. Ebben egyrészt a vásárlók kényelmi szempontjai, másrészt az árváltozások játszottak szerepet, hiszen az UHT-tejek fogyasztói ára 2005-ben – az előző évhez képest – mintegy 14 százalékkal csökkent. Ezzel összhangban az UHT-tejet vásárló háztartások száma erőteljesen növekedett. Ez a tendencia viszont nem folytatódott az idén: az UHT-tejeket a háztartások 46,5 százaléka vásárolta az eddig adatok szerint. A dobozos friss tejekből értékesített mennyiség tavaly mintegy 30 százalékkal növekedett, a műanyag palackos kiszerelés részesedése töredékére zsugorodott. A zacskós friss tejek átlagára mintegy 3 százalékkal nőtt, ami tovább gyorsította a terméknél az évek óta tartó, fokozatos piacvesztést.
Hamarosan interjút ad Orbán Viktor














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!