Beszakadt a fél útpálya a Vas megyei Szentgotthárd–Máriaújfalu–Apátistvánfalva közötti alsóbbrendű út egy szakaszán, ahol jelenleg a forgalom is szünetel. Ezen az úton menetrend szerinti autóbuszjáratok is közlekednek. Az országos hálózat részét képező utat a Magyar Közút (MK) Kht. tartja fenn; a nem mindennapi eseményt a májusi heves esőzésekkel indokolják az illetékesek. Lapunk érdeklődésére Házi Katalin, az MK Kht. kommunikációs igazgatója közölte, hogy az útnak e szakasza hegyoldal mellett halad, és a lezúduló nagy mennyiségű csapadék aláásta a pálya egy részét, ezáltal a közút fele 20 méter hosszon leszakadt. Közölte: szó sincs arról, hogy rosszul lenne karbantartva az út, ilyen eset már történt másutt is. A kht. szakemberei jelenleg talajmechanikai vizsgálatokat tartanak, ezt követően hozzák rendbe az utat. A közutas szakmában jártas, neve elhallgatását kérő szakértő viszont lapunknak úgy nyilatkozott, ilyen szintű pályasüllyedésre az elmúlt 15 évben nem volt példa a hazai úthálózaton. Mint elmondta, ezt az esetet nem lehet egyszerűen az időjárás viszontagságaival indokolni. Ha alsóbbrendű főútról van is szó – tette hozzá –, a fenntartási munkák nagy odafigyelést igényelnek, a szükséges fejlesztésekre viszont nem csak ebben a megyében nem jut forrás.
Az Ukig tájékoztatása szerint az országos mellékúthálózaton jelenleg 200 kilométeren zajlanak felújítási munkálatok. A 23 ezer kilométer hosszúságú mellék-, illetve alsóbbrendű utak még a folyamatosan romló főúthálózatnál is lényegesen rosszabb állapotúak. Ennek ellenére idén az útpénztárból a karbantartási és üzemeltetési munkákon kívül döntően a főúthálózat fejlesztésére jut pénz, valamint azok a beruházások jelentősek, amelyek az autópálya-hálózat építéséhez kapcsolódnak. A mellékúthálózat egyes szakaszainak a felújítása szinte kizárólag az Európai Unió támogatási alapjaiból – ROP, KIOP, kohéziós alap, ISPA, PHARE – történik. A munkálatok esetében általában tízszázalékos az útpénztár, illetve az önkormányzatok hozzájárulása. Az Ukig az útpénztárból jelenleg egy 3,2, illetve egy 3,5 kilométer hosszú mellékút felújítását finanszírozza, ezekhez a projektekhez 2006-ban 700 millió forintot biztosít. E két útszakasz Tiszaújvárost köti össze az M3-as autópályával. Értesüléseink szerint még mindig nem egyezett meg az Ukig a Nemzeti Autópálya Zrt.-vel arról, hogy a fejlesztéseket illetően mely beruházások tartoznak az autópálya-társasághoz, így a tervezett projektek esetében a közbeszerzések sem kezdődtek meg.
Elsöprő erejű támadásról számolt be az orosz védelmi minisztérium















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!