Bár nincs napirenden a Malév Rt. privatizációs pályázatának meghirdetése, ugyanakkor a régi-új kormány továbbra sem tett le a nemzeti légitársaság értékesítéséről. A privatizáció elindítását a pénzügyminiszter terjeszti elő, és ha a kormány dönt, a főtulajdonos ÁPV Zrt. – a részvények 99,97 százalékos birtokosa – hirdeti meg a tendert. Annyi bizonyos, hogy az orosz Kras Air és a magyarországi AirBridge Rt. – amelyben Borisz Abramovics, a Kras Air vezérigazgatója 49 százalékos tulajdonos – továbbra is érdekelt a légitársaság megvételében. Abramovics az orosz sajtóban legutóbb azt nyilatkozta, ha lesz új pályázat, azon mindenképpen részt vesznek, a Malév helyzete szerinte azt kívánja meg, hogy idén júniusban hirdessék meg a pályázatot. Szakértők szerint afelől nincs kétség, hogy a kormány megpróbálja majd negyedszerre is értékesíteni a Malévet, az ÁPV viszont az eddigi sikertelen tenderek miatt óvatosabban közelíti meg ezt a témát. A piacot és a légitársaság pozícióját teljesen át kell értékelni. Tény, hogy a Malév gazdasági helyzete még mindig nem túl biztató, hiszen üzemi szinten veszteséges a cég, viszont a forgalom bővül, és a Malév márkanév egyre elismertebb az iparágban. Erről tanúskodik, hogy nemrég a szakmában a legpontosabb légitársaság címet kapta meg, a fedélzeten nyújtott szolgáltatási színvonal is az első három között van Európában. A Malév forgalmára és gazdálkodási helyzetére nézve rövid és közép távon is meghatározó lehet a Oneworld-tagság, hiszen a nemzeti légitársaság a világ egyik legnagyobb és nyereségesen működő szövetségéhez csatlakozik. Mindenképpen átértékeli a Malév piaci szerepét Ferihegy forgalombővülése és az üzemeltető Budapest Airport Rt. helyzete. Ferihegy utasforgalmából még mindig a Malév részesedése a legnagyobb. A légitársaság fejlődése és működése szempontjából ebben a piaci környezetben leginkább a konszolidációra lenne szükség.
Az orosz Kras Air viszont csak a Malévon keresztül tudna kijutni a nemzetközi, főleg a nyugat-európai piacra. A Malév mellett Ferihegy földrajzi elhelyezkedése és forgalombővülése is csábító. Oroszországban a nemzetközi repülési jogokat az Aeroflot birtokolja, így a Kras Air és az általa vezetett AirUnion légiszövetség társaságai csak olyan külföldi célállomásokat tudnak elérni, ahová a nemzeti légitársaság nem repül. Átalakulóban van az orosz légipiac is, hiszen az AirUnionhoz tartozó öt társaság egyesülni készül. Az új cégnek is AirUnion lesz a neve, amelyben az állam 42,2 százalékos részesedéssel rendelkezne, és az Abramovics testvéreké marad a többségi tulajdon.
Egymillió utas. Az idei egymilliomodik utas vette igénybe tegnap a Malév szolgáltatásait, ezt az utasforgalmat a cégnek 2005-höz képest egy hónappal korábban sikerült produkálnia.
Hamarosan interjút ad Orbán Viktor














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!