Várhatóan ma hirdet eredményt az ÁPV Zrt. igazgatósága a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Zrt. 99 százalékos állami részvénycsomagjának értékesítésére meghirdetett pályázaton. A napirendi pontok között ez a téma is szerepel. A BSZL-hez tartozik a Csepeli Szabadkikötő 75 éves üzemeltetési és haszonélvezeti joga a kikötői 153 hektáros területre, az ingatlanokra és a működéshez szükséges infrastruktúrára. Az ÁPV eredetileg április közepén hirdetett volna eredményt a februárban megindított pályázaton, ám a bírálati határidőt 30 nappal meghosszabbították, és e hónap elején a versenyben maradt három pályázótól újabb árajánlatot kértek. A tenderre az Erdért Konzorcium, a Wáberer’s Holding Logisztikai Zrt., a Wallis Rt., valamint a német Rhenus AG vezette konzorcium adott ajánlatot, utóbbi beadványát azonban az ÁPV már az első fordulóban elutasította. Azzal együtt viszont, hogy a Rhenus – a pályázók közül az egyetlen cég, amelynek a fő tevékenysége kikötőüzemeltetés – kiesett a versenyből, még lehet szerepe a szabad kikötő működtetésében, ugyanis a Wallisszal kötött együttműködési megállapodást.

A nyolc éves Elina fél szívvel is mindig mosolyog, de ott a könny a szemében