Megígérték, félbehagyták

Csaknem ötven személyautóval tartanak forgalomlassító demonstrációt a kormány ígéretszegése miatt tegnap reggel óta holnap délutánig a 37-es főúton. A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sátoraljaújhely közelében két hónapja kezdték meg a balesetveszélyes út javítását, de miután felmarták az aszfalt kopórétegét, leállították a munkát. A kormány arra hivatkozik, hogy nincs pénz a forgalmas nemzetközi tranzitút befejezésére.

Tolcsvai L. László
2006. 05. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Félpályás útlezárással lassítják a forgalmat tegnap óta Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, a 37-es főút Károlyfalva és Sárospatak közötti szakaszán. A tüntetés célja, hogy felhívják a közvélemény figyelmét a zempléni térség katasztrofális útviszonyaira – mondta a helyszínen tegnap délelőtt Szamosvölgyi Péter, Sátoraljaújhely polgármestere. A nagy forgalmú főút burkolatát a választások előtt felmarták, de az aszfaltozás azóta is elmaradt. A megkezdett útrekonstrukció befejezésére Veres János pénzügyminiszter a választások előtt személyesen tett ígéretet, de kiderült, hogy hatvanezer zempléni polgárt és évi legalább kétmillió autóst vezetett félre a tárcavezető.
A polgármester április 10-én levelet írt Kóka János gazdasági miniszternek a hat-hétszáz milliós útrekonstrukció befejezése céljából, de a válaszból kiderült, aszfaltozásra már nincs pénz. Szamosvölgyi Péter kedvező híreket vár a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékesétől az útépítés folytatásáról, mert úgy véli: a kormány sem gondolhatja komolyan, hogy felmarnak hét kilométernyi aszfaltcsíkot, és befejezettnek tekintik a munkát. Ezen a szakaszon naponta három-négyszáz kamion dübörög át, ráadásul a 37-es főút Szerencset, Sárospatakot és Sátoraljaújhelyet, illetve a szlovák határt érintő szakasza a megye második legforgalmasabb útvonala – tette hozzá a polgármester.
Lapunk megkeresésére Szőnyi Zsolt, az Állami Közútkezelő Kht. szóvivője kijelentette: a demonstrálóknak nincs műszaki okuk a tüntetésre. Elmondása szerint a Károlyfalva–Sárospatak közötti főút szóban forgó, hat kilométeres szakasza tíz évvel ezelőtt kísérleti technológiával épült. A lyukacsos, három centi vastagságú csapadékátengedő réteget, amelyet az aszfalt-beton útra húztak, többek között Belgiumban, Angliában, Franciaországban is használják. Mivel a kísérlet itthon nem vált be, ezt a három centiméteres felületet márciusban eltávolították, az ennek ellenére fennmaradó kátyúkat kijavították. Az alatta található aszfalt-beton réteg akár évekig is alkalmas lenne még a közúti közlekedésre – tette hozzá a szóvivő. Ennek ellenére jövőre szándékukban áll egy új aszfaltréteget rátenni a meglévő útra, és erről a sátoraljaújhelyi önkormányzatot is tájékoztatták. Szőnyi Zsolt fontosnak tartja, hogy a környék lakossága objektív műszaki tájékoztatást kapjon a közutakat érintő kérdésekről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.