Kóka arról nem nyilatkozott, hogy mekkora üzletrészt akarnak a tőzsdei bevezetéssel magánbefektetőknek átadni, az előzetes tervek szerint 20–40 százalék közötti részvénycsomagot értékesítenének.
Eközben tény: a legfejlettebb nyugat-európai országokban – így Németországban és Ausztriában is – egyfajta nemzeti szimbólum az autópályák állami kézben tartása. De nem csupán a nemzeti büszkeség és a gazdasági ésszerűség követelné meg az állami irányítást: Franciaország 2004-ben már próbálkozott a hiánycsökkentés hasonló technikájával, és a brüsszeli válasz akkor is elutasító volt.
Szakértők ugyanakkor csak újabb elszámolási trükknek nevezték a tegnap ismertetett technikát, amely érdemben nem mérsékli a 25 tagú unióban legmagasabbnak számító magyar hiányt, csupán kreatív könyveléssel kívánja megoldani a problémát. Valószínűsíthető az újfajta elszámolás uniós elutasítása is, az EU statisztikai hivatala ugyanis csak bizonyos feltételek teljesülése esetén engedélyezi, hogy az autópálya-építés kiadásait a költségvetésen kívülre lehessen tenni, márpedig ezek az előírások a most ismertetett módszernél sem teljesülnek.
Írások a 13. oldalon
Eljött az év legrövidebb napja, és ez az időjáráson is meglátszik + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!