Győrött az Audi Hungaria Motor Kft. megkezdte az 5,2 literes, tízhengeres, FSI technikájú, vagyis közvetlen benzinbefecskendezéses motorok sorozatgyártását – tájékoztatta lapunkat a vállalat. A közleményből kiderül, hogy a csúcsmotor az Audi S6 és az Audi S8-as modellek számára készül. A szükséges technikai és infrastrukturális beruházásokra 600 millió forintot fordítottak. A tervek alapján heti 200 tízhengeres motor gördül majd le a gyártósorról. A műszaki paraméterekről még annyit, hogy az 5,2 literes benzinmotorral az Audi S6-os 5,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/óra sebességre. Az S6-os számára gyártott motor teljesítménye 320 kW (435 LE), az S8-as számára összeszerelt motoré pedig 331 kW (450 LE).
A kimutatások szerint a Rába-parti cég 24 százalékkal több motort gyártott az első negyedévben, mint az előző év azonos időszakában. Márciusig közel 494 ezer motort gyártottak. A 22 motorcsalád több mint 350 variánsát az Audi, a Volkswagen, a Seat és a Skoda márkákba építik be.
A minap Berlinben, a brandenburgi kapu előtt leplezték le az új Audi TT-t. Nemcsak a helyszín volt szokatlan, hanem az is, hogy az eseményt politikusok, sztárok tucatjai – Zinedine Zidane, Ronaldo, Matthias Ekkström – is megtisztelték jelenlétükkel. A németek büszkék autóiparukra, s nem kevésbé annak legújabb gyöngyszemére, az új TT-re, mely ugyancsak Győrben készül majd. Amúgy a TT legújabb generációja – szerencsére – megőrizte az előd vonalait úgy, hogy közben még sportosabb lett a külseje.
Szavaztak az olvasók: ez Magyar Péter legbotrányosabb kijelentése