Rendcsináló tender a ferihegyi taxiknál

Augusztus közepétől átalakítja a repülőtéri taxiszolgáltatás rendszerét a Budapest Airport (BA) Rt.: annak a társaságnak, amelyikkel szerződést köt utasok felvételére, számos, igen komoly feltételnek kell eleget tennie.

Putsay Gábor
2006. 05. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kétfordulós pályázatot hirdetett a Ferihegyi repülőtér taxiszolgáltatásainak üzemeltetésére a BA Rt., ennek lezárásaként egyetlen társasággal köt majd szerződést. A pályázat az utasok által rendelt taxiszolgáltatást nem érinti – közölte tegnap Chris Woodruff, a BA Rt. vezérigazgatója. Az első fordulóra – amelynek eredményhirdetése június 30-án lesz – azok a taxicégek, illetve konzorciumok adhatnak ajánlatot, amelyek legalább öt éve ilyen szolgáltatást végeznek. Az ajánlatokat a fuvardíjak alapján rangsorolja majd a BA Rt. A második fordulóban már csak három pályázó vehet részt: itt az ajánlott fuvardíj mellett a szolgáltatási színvonal emelésére tett javaslatokat is értékelik. A BA az előzetes tervek szerint július 21-én hirdet eredményt a taxistenderen, augusztus 15-től pedig már csak a nyertes szolgáltató lesz jogosult a terminálok előtti utasfelvételre. Azon taxicégek számára, akiket rendelésre hívnak az utasok, a repülőtér területén belül alakítanak ki parkolót a 2A és 2B termináloknál.
A leendő győztessel szemben igen komoly feltételeket támaszt a repülőtér-üzemeltető, ami a BA Rt. szerint garancia lehet arra, hogy a jelenleginél jobb lesz a szolgáltatás színvonala. A taxicégnek legalább 150 gépkocsiból álló flottával szükséges rendelkeznie, előírják a járművek méretét és a csomagtartók minimális befogadóképességét. Öt- évesnél idősebb autó nem szerepelhet a flottában, valamennyi autónak egységes színűnek és arculatúnak kell lennie, 30 százalékos lehet minimálisan a kombik és 15 százalékos az egyterűek aránya. Valamennyi sofőrnek alapszinten kell angolul beszélnie, el kell végezniük egy tanfolyamot a repülőtéri tudnivalókról, előírás a megfelelő ruházat. Chris Woodruff közölte: a sofőrök biztonsági átvilágításon esnek át, adataikat, vezetői engedélyükkel kapcsolatos információkat a BA adatbázisában rögzítik.
A győztes szolgáltatóval négy plusz egy éves szerződést köt a BA Rt., ezt azonban a szolgáltatási színvonal erőteljes csökkenése esetén bármikor felbonthatják. A tarifák emelésére legfeljebb évente egy alkalommal, az inflációval megegyező mértékben nyílik lehetőség. A BA Rt. anyagilag is hasznot húz a taxi-szolgáltatás átalakításából, ugyanis a győztes fuvaronként 350 forintot fizet a repülőtér üzemeltetőjének.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.