Sok a hitelekkel kapcsolatos panasz

Dénes Zoltán
2006. 05. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentősen, 18 százalékkal emelkedett a pénzügyi szervezetekkel kapcsolatos panaszok száma idén az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest – közölte tegnap a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). A legtöbb probléma a hitelezési ágazattal volt – az összes panasz 62,1 százaléka –, amelynek több mint fele ügyviteli, elszámolási, nyilvántartási hiányosságokra vezethetők vissza. A számlavezetés, betéti konstrukciók, bankkártya, elektronikus bankolás szolgáltatási csoportba tartozó panaszügyek ugyanakkor együttesen szintén jelentős arányt, az összes panasz 24,7 százalékát képviselték. A PSZÁF szerint az intézkedést igénylő panaszügyek áttekintése alapján kétséget kizáróan arra lehet következtetni, hogy a szektor legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatási ágazatai ezek. A panaszok e területen túlnyomórészt jogosnak bizonyultak, amelyet az érintett hitelintézetek is elismertek. Emellett nőtt a biztosításokkal kapcsolatos panaszok száma is. A biztosítási szolgáltatókra érkezett panaszokon belül a legnagyobb arányt a kárügyintézés elhúzódása és a kárigény/szolgáltatási igény elutasítása alkották.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.