Jelentősen, 18 százalékkal emelkedett a pénzügyi szervezetekkel kapcsolatos panaszok száma idén az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest – közölte tegnap a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). A legtöbb probléma a hitelezési ágazattal volt – az összes panasz 62,1 százaléka –, amelynek több mint fele ügyviteli, elszámolási, nyilvántartási hiányosságokra vezethetők vissza. A számlavezetés, betéti konstrukciók, bankkártya, elektronikus bankolás szolgáltatási csoportba tartozó panaszügyek ugyanakkor együttesen szintén jelentős arányt, az összes panasz 24,7 százalékát képviselték. A PSZÁF szerint az intézkedést igénylő panaszügyek áttekintése alapján kétséget kizáróan arra lehet következtetni, hogy a szektor legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatási ágazatai ezek. A panaszok e területen túlnyomórészt jogosnak bizonyultak, amelyet az érintett hitelintézetek is elismertek. Emellett nőtt a biztosításokkal kapcsolatos panaszok száma is. A biztosítási szolgáltatókra érkezett panaszokon belül a legnagyobb arányt a kárügyintézés elhúzódása és a kárigény/szolgáltatási igény elutasítása alkották.

Ezt gondolják a magyarok az új pápáról – videó