Arra is felszólítjuk a kormányt, hogy lehetőségein belül törekedjen arra, hogy a jövőben várható használatarányos útdíj bevezetése ne eredményezze a közúti közlekedési szektor versenyképességének romlását – közölte Földi Elek, a NiT Hungary elnöke a szervezet szombati közgyűlésén.
A gépjárművezető-képzés és
-továbbképzés finanszírozására olyan alap létrehozását javasolják a szakma által befizetett szakképzési hozzájárulásokból, amely fölött az alágazat szociális partnerei rendelkeznének – adta hírül a távirati iroda. A NiT Hungary sürgeti azt is, hogy a gépjárműadó csökkenjen az Európai Unió által előírt minimummértékre. A pótkocsik és félpótkocsik tekintetében igazságosabb teherviselést várnak el. A termelőeszközként beszerzett új haszongépjármű esetében töröljék el a vagyonszerzési illetéket. A közúti fuvarozói érdekképviselet továbbra is kéri a szállítmányozói tevékenységre vonatkozó, a közúti szolgáltatókéhoz hasonló, szigorú feltételrendszer kialakítását, a gázolaj jövedéki adójának csökkentését, valamint legalább a gyorsforgalmi úthálózat tekintetében a hét végi forgalomkorlátozás éjszakai feloldását.
A NiT Hungary közgyűlése felhívta a kormány figyelmét a közúti közlekedési szolgáltatást végző mintegy 23 000 kis- és középvállalkozást és közvetve több mint
60 000 családot sújtó körbetartozásra. Azt várják, hogy a kormány ennek megszüntetésére soron kívül terjesszen a törvényhozás elé módosító javaslatot.
Horváth Zsolt Csaba, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára elmondta: a megállapodás teljesítésének a kormány részéről pénzügyi és jogszabály-alkotási korlátai vannak, másrészt az összes gazdasági ágazat helyzetét kell vizsgálni, hogy ne érje a kormányt az a vád, hogy a fuvarozókat előnyben részesíti másokkal szemben. Szerinte a fuvarozókat érinti a kormány idei jogalkotási programjában szereplő idejétmúlt KRESZ, s a közúti közlekedésről szóló törvény újrafogalmazása.
Horváth felhívta a figyelmet arra, hogy egységes közúti fuvarozói érdekképviseletre van szükség, bár tudja: négy szervezet képviseli az ágazat érdekeit. Arra kérte a NiT vezetőit, hogy a másik három érdekképviselettel egyeztetett állásponttal, együtt forduljanak kéréseikkel a kormányhoz, mert szerinte a szakma egységes, problémái is nagyjából hasonlóak, s ez megkönnyítené a kormány dolgát.
Új repülőgép-hordozót épít Franciaország















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!