Meglepően merész tervekkel állt a nyilvánosság elé 2006. február elején Széles Gábor, az Ikarus Holding elnöke, amikor bejelentette: a Műszertechnika csoport visszavásárolta az Ikarus Járműgyártó Rt.-t a Fiat csoporttól, így újból magyar tulajdonba került a márkanév, a gyár és a buszgyártási technológia. Széles többek mellett közölte, hogy a bezárt székesfehérvári üzemben hamarosan újraindulhat a termelés, évente 200–400 autóbusz készülne a gyárban részben magyar piacra, részben pedig a környező országokba. Az elnök azt sem zárta ki, hogy az éppen akkor folyamatban lévő Volán autóbusztenderen – ha konzorciumi beszállítóként is – kedvező esetben az Ikarus is részt vehet. A járműgyártás megindításának egyik feltételeként szabták egy új prototípus előállítását, ami a cég vezetői szerint akkor már készülőfélben volt, Széles Gábor március végére ígérte a bemutatását. A prototípusnak egyelőre se híre, se hamva, bár az Ikarusnál ígérik, hogy május végére készen lesz. Információink szerint különösebb újdonsággal nem áll elő az Ikarus, mivel a korábban bevált 200-as típust fejlesztik tovább, s annak elővárosi változatával rukkolnak elő – amennyiben jut elegendő pénz a fejlesztésre. Az anyagi forrás hiánya ugyanis akadálya az egész Ikarus-program újraindításának.
Értesüléseink szerint Széles Gábor jelenleg az iráni és a kínai piacra összpontosít, ezekben az országokban létesülnének összeszerelő üzemek, illetve itt kezdődne a kooperációs gyártás. Úgy tűnik, a közel-keleti országban megakadtak a tárgyalások, viszont némi remény van arra, hogy Kínában összeszerelő üzem létesüljön, már amennyiben sikerül megállapodni egy befektetővel. A távol-keleti országban évi 10 ezer darabos autóbuszgyártásról zajlanak a tárgyalások. Széles tervei között szerepel oroszországi autóbuszgyártás és -felújítás is. Oroszországban jelenleg mintegy 150 ezer Ikarus autóbusz közlekedik, abban az esetben viszont, ha az Ikarus új buszokkal szeretne megjelenni a piacon, mindenképpen típusfejlesztésre lesz szükség. Ám a konkurencia már rég megvetette a lábát azon a piacon, lényegesen korszerűbb járművekkel.
Széles Gábor szerint tradicionális hagyományai vannak a székesfehérvári autóbuszgyártásnak, ezért is ott kezdenék meg újból a termelést. Lapunk szerette volna megtudni, hol tartanak az ehhez szükséges előkészületek, ám az Ikarus elnöke mereven elzárkózik a válaszadástól.
Ha újra legyőzi riválisát, biztosan az élen tölti a karácsonyt az ETO FC















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!