Új galaxis a Ford univerzumában

Öt éve már, hogy a Ford elkezdte önállóan kifejleszteni az akkor még a Volkswagen konszernnel közösen gyártott Galaxy utódját. A nemrégiben bemutatott buszlimuzin így tiszta vérű Ford lett, ráadásul a cég legjobb vérvonalát örökölte, hiszen tágas, praktikus, kényelmes és biztonságos.

Nagy Károly
2006. 05. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Manapság divat több járműtípus tulajdonságait egyesíteni egy-egy új modellben, de a Ford csupán egy kiváló, ám a cég hagyományaihoz hűen pazar futóművű és élvezetesen vezethető, nagyméretű buszlimuzint szeretett volna piacra dobni. A menetpróbát követően nyugodtan kijelenthetjük: ez sikerült is neki. Már a formaterv is igen eltalált, kapcsolódik az elődhöz, és a dobozforma lehetőségeihez képest fordosan modern és amúgy szupergyorsvonatosan lendületes. És persze nagyobb: 18 centivel hoszszabb, héttel szélesebb, de néggyel alacsonyabb, mint a leváltott Galaxy. Az autó alapkivitelben hétüléses, az összes ülőhely tologatható és támladönthető, hárompontos biztonsági övvel és állítható fejtámlával – ehhez még hozzájön akár 31 különféle tárolórekesz és az első ülések támláiból kihajtható kisasztal. Kipróbáltuk, 1,80-as testmagassággal a hátsó sorokban is kényelmesen el lehet férni, és a lépcsőzetesen emelkedő üléssor-elhelyezésnek köszönhetően a hátul utazó nem egy támlát kénytelen bámulni, hanem átlát az előtte ülők feje felett. Fontos, hogy mind az öt hátsó ülés a padlóba hajtogatható, így 32-féle üléselrendezés alakítható ki. A csomagtér mérete ennek függvényében hétülésesként 308, két üléssel pedig 2325 liter, hossza ekkor akár 2,1 méter is lehet.
A kötelező légzsákarzenál (a függönylégzsák a leghátul ülőket is védi) egy vezetőoldali térdlégzsákkal egészül ki. S mivel a Galaxy vérbeli XXI. századi autó, a biztonságot olyan hi-tech berendezések is szolgálják, mint a radaros tempomat, a folyamatosan ellenőrzött csillapítású, háromprogramos, állítható futómű vagy éppen az elektromos rögzítőfék.
És végül lássuk a két szívügyet, a motorokat és az árat. Szeptemberi piaci bevezetésekor egyelőre kizárólag négyhengeresek mozgatják majd az üresen 1,7 tonna körüli Galaxyt (nagyobb motorok és automata váltók később érkeznek). A benzines erőforrás kétliteres, 145 lóerős (7,29 millió Ft), a dízelblokkok közül az egyik egy 1.8-as TDCi 100 lóerővel (7,49 millió Ft) vagy 125 lóerővel, a másik pedig a már hatfokozatú váltóval szerelt kétliteres TDCi 130 (8,26 millió Ft) 143 lóerős teljesítménnyel.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.