Manapság divat több járműtípus tulajdonságait egyesíteni egy-egy új modellben, de a Ford csupán egy kiváló, ám a cég hagyományaihoz hűen pazar futóművű és élvezetesen vezethető, nagyméretű buszlimuzint szeretett volna piacra dobni. A menetpróbát követően nyugodtan kijelenthetjük: ez sikerült is neki. Már a formaterv is igen eltalált, kapcsolódik az elődhöz, és a dobozforma lehetőségeihez képest fordosan modern és amúgy szupergyorsvonatosan lendületes. És persze nagyobb: 18 centivel hoszszabb, héttel szélesebb, de néggyel alacsonyabb, mint a leváltott Galaxy. Az autó alapkivitelben hétüléses, az összes ülőhely tologatható és támladönthető, hárompontos biztonsági övvel és állítható fejtámlával – ehhez még hozzájön akár 31 különféle tárolórekesz és az első ülések támláiból kihajtható kisasztal. Kipróbáltuk, 1,80-as testmagassággal a hátsó sorokban is kényelmesen el lehet férni, és a lépcsőzetesen emelkedő üléssor-elhelyezésnek köszönhetően a hátul utazó nem egy támlát kénytelen bámulni, hanem átlát az előtte ülők feje felett. Fontos, hogy mind az öt hátsó ülés a padlóba hajtogatható, így 32-féle üléselrendezés alakítható ki. A csomagtér mérete ennek függvényében hétülésesként 308, két üléssel pedig 2325 liter, hossza ekkor akár 2,1 méter is lehet.
A kötelező légzsákarzenál (a függönylégzsák a leghátul ülőket is védi) egy vezetőoldali térdlégzsákkal egészül ki. S mivel a Galaxy vérbeli XXI. századi autó, a biztonságot olyan hi-tech berendezések is szolgálják, mint a radaros tempomat, a folyamatosan ellenőrzött csillapítású, háromprogramos, állítható futómű vagy éppen az elektromos rögzítőfék.
És végül lássuk a két szívügyet, a motorokat és az árat. Szeptemberi piaci bevezetésekor egyelőre kizárólag négyhengeresek mozgatják majd az üresen 1,7 tonna körüli Galaxyt (nagyobb motorok és automata váltók később érkeznek). A benzines erőforrás kétliteres, 145 lóerős (7,29 millió Ft), a dízelblokkok közül az egyik egy 1.8-as TDCi 100 lóerővel (7,49 millió Ft) vagy 125 lóerővel, a másik pedig a már hatfokozatú váltóval szerelt kétliteres TDCi 130 (8,26 millió Ft) 143 lóerős teljesítménnyel.
Egy amerikai szenátor szerint ideje bekeményíteni














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!